הבחירות לראשות הממשלה יתקיימו בעוד 56 ימים אך כ־35 אחוזים מהציבור הישראלי, המגדירים עצמם כמרכז, טרם החלו לגבש דעה לגבי הפתק שישימו בקלפי, אם בכלל. מדובר בחלק גדול מהאוכלוסייה, שהחלטתו היא שתכריע את הבחירות הקרובות. מנכ"ל 'הגל החדש', ראובן הררי, התארח בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וחשף את הנתונים המפתיעים.

לדברי הררי, "60 יום לבחירות, ורק 35 אחוזים מהציבור יודעים למי הם הולכים להצביע. יש קהל עצום שעדיין מתלבט. יש 34 אחוזים שמתלבטים בין שתי מפלגות ועוד שמונה  אחוזים - בין שלוש לארבע מפלגות. אחד מכל חמישה נמצא במצב עוד יותר גרוע, מאחר ואפילו לא התחיל להתלבט, ואין לו מושג למי הוא הולך להצביע".

הררי הסביר כי מי שמגדיר את עצמו כימין או שמאל הרבה יותר בטוח בבחירותיו בשלב זה, ואולם "אלה שמגדירים את עצמם כמרכז - רק אחד מתוך ארבעה יודע למי הוא יצביע, 25 אחוזים. מדובר בכ־40 אחוזים מכלל הציבור, יש פה המון המון קולות שצריך עדיין לשכנע אותם לבחור במפלגה כזו או אחרת".

חסון העריכה כי לאור הנתון הזה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד טרם החליט על איחוד עם יו"ר חוסן לישראל בני גנץ. "לא רק שהוא לא טועה, וגם לא טועות כל המפלגות החדשות שמתמקדות באזור הזה של האמצע", השיב הררי, שמנה את מפלגת "גשר" של אורלי לוי־אבקסיס, את "כולנו" של כחלון וגם את המפלגה הבולטת בסקרים בשלב זה, בראשות גנץ.


"בחירות אחר בחירות אנשי המרכז הם אלה שבסופו של דבר מכריעים", סיכם ואמר: "יש עתיד, מפלגת הגמלאים, אלה כל המפלגות שבימים האחרונים צברו תאוצה, וזה בא מהקהל הזה".