"כל הפרמטרים טובים": שר האוצר, משה כחלון, התארח היום (שני) באולפן 103FM, ושוחח עם ענת דוידוב ויעל אילון על מצב הכלכלה הישראלית, הגירעון, הביקורת שלו כלפי התקשורת, ובהמשך אף ענה לשאלות המאזינים. "לא יקרה כלום אם תגידו שהמצב הכלכלי במדינה טוב רבותיי, מה קרה? הרי כל הפרמטרים טובים", טען השר.



דוידוב פתחה את הריאיון בשאלה בנוגע לגודל הגירעון בתקציב המדינה, ובתשובה לכך ענה כחלון כי "המילה גירעון היא מילה יפה, אבל היא חלק מהמערכת הכלכלית של מדינת ישראל. באוגוסט 2018 אמרתי שגירעון מודדים משנה לשנה, זאת אומרת מינואר לינואר, ואני לא יכול להתייחס לזה מאוגוסט. כולם צפו גירעון של 3.6% אני אמרתי שיהיה גירעון של 2.9%, וזה מה שהיה. הכלכלנים טובים בלהעריך את מה שיהיה, אבל הם לא יודעים להתייחס למה שהיה, שם אפשר למדוד. אני מאמין שגם בשנת 2019 נעמוד ביעד למרות שבחודש ינואר יש חריגה קטנה".



"כלכלת ישראל במצב טוב"


כשנשאל השר כחלון מה דעתו על מצב הכלכלה במדינת ישראל אמר בפה מלא: "כלכלת ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר, לדעת משקיעים מבחוץ ואנשים ששמו פה 10 מיליארד דולר. המבקרים הם תמיד מבקרים, אבל התפקיד שלנו הוא לייצר מקומות עבודה, להביא השקעות ומטבעות זרים לשוק בישראל, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. המצב במדינה הוא טוב, לא נורא, גם אם התקשורת תגיד במיקרופון שהמצב הכלכלי במדינת ישראל טוב. רבותיי מה קרה? כל הפרמטרים טובים, השכר הממוצע במשק עלה, וכך גם שכר המינימום. תמיד היה את הכסף הזה, רק בחרו להשקיע אותו במקומות אחרים. אני נתתי אותו לשכבות החלשות, ולמס הכנסה שלילי, זאת בכדי שאנשים יצאו לעבודה. חשוב לי לציין שבתוך כל זה גם מדד העוני ירד ב־3 שנים האחרונות".



המטרה: להוריד את המע"מ


על כך שלא פעל על מנת להוריד את המע"מ אמר כחלון כי "מדובר במס רגרסיבי, כזה הפוגע בשכבות החלשות. הצלחתי להוריד אותו מ־18% ל־17% ואני מקווה שבהמשך אוכל להוריד אותו שוב. כי הוא באמת פוגע בחלשים".



בהמשך אף נשאל כחלון האם תפקיד שר האוצר הוא תפקיד כפוי טובה, אך לכך ענה כי מדובר בתפקיד מספק ומרגש, "אנחנו מקבלים מהציבור מחמאות וזה כיף לא נורמלי", אמר בהתרגשות, "לא מזמן הגיעה אליי אישה עם דמעות בעיניים ואמרה לי שהיא לא האמינה שתוכל ללוות את הילד שלה לרכישת דירה משלו. לדעתי תפקיד שר האוצר הוא לא כפוי טובה אלא רווי טובה. מבחינתי לראות זוגות צעירים שנהנים מנטו משפחה ונכנסים לדירות כשהם נהנים מההטבות שעשינו להם זה מאוד מרגש".



באשר לבחירות הקרבות, התוצאות הלא מחמיאות בסקרים והרשימה אותה הרכיב למפלגתו אמר: "כל מי שרציתי שיישאר איתנו נשאר, וצירפנו לרשימה גם תת אלוף רם שמואלי, איש ערכי שמתעסק בשנים האחרונות בנושא החינוך".



האם בכוונתו להתחבר בעתיד עם מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס? על כך כחלון ענה באופן חד משמעי כי "חבל על זמן האוויר. אנחנו לא יכולים להתחבר מבחינה טכנית. בואו נראה רגע מה זה בכלל חיבור פוליטי - מבחינתי זה סידור עבודה, ואת הכוח שלי אני שואב מאמון הציבור. אני מציג את האג'נדה שלי ומצהיר שאני מעוניין להיות שר האוצר הבא. מבחינתי חיבורים פוליטיים זו לא אידיאולוגיה, וזה מטשטש את הדרך".