הבחירות המקדימות למפלגת העבודה הסתיימו הערב (שני) בחגיגות של חברי הכנסת ותומכי המפלגה באירוע החגיגות בו הניפו עשרות התומכים את דגלי ישראל ומחאו כפיים לחמישייה הפותחת שנבחרו בפריימריז: ח"כ איציק שמולי, סתיו שפיר, שלי יחימוביץ', עמיר פרץ ומירב מיכאלי. ח"כ איתן כבל נדחק למקום ה-11 בפריימריז ויעמוד במקום ה-15 במפלגה.



כבל לא הגיעו לאירוע החגיגות אך כתב בדף הטוויטר שלו לאחר פרסום התוצאות כי "אין בי שום חרטה על מה שעשיתי ובדיעבד הייתי עושה הכל אותו הדבר. אני מסיים את היום הזה בראש מורם ומודה לכל מי שנתן בי אמון".


יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה ב"כאן 11" על תוצאות הפריימריז כי "זו ‏רשימה מדהימה. שמחה וגאה. הרצון החופשי ניצח את החיסולים, ברכות לאיציק וסתיו המדהימים, שימו לב לייצוג המגדרי והמזרחי (ולא כמו בליכוד הגברי והלבן), ובעיקר שימו לב ליא-יא פינק המדהים ביותר". על כבל אמרה: "אני מצטערת על כבל, עצוב לי. אני אלחם כדי להפוך את המקום שלו לריאלי, יש לנו הרבה עבודה".
שמולי. צילום: אבשלום ששוני


"לא כזה קל להיות במקומו"

סתיו שפיר, שהגיעה למקום השני והמכובד אמרה: "אלה הישראליים האמתיים שחיים את החיים במדינה הזו, מצטרפים למאבק של כולנו על המדינה הזו. מרגש מאוד. הצטרפו אלינו אלפים - הם המלכים, והם הצליחו לעשות את זה. אני רוצה להודות לצוות, למתנדבים והמתנדבות שעזרו להשיג את ההישג הזה".  

מי שזכה במקום הראשון בפריימריז, איציק שמולי, מסר: "אני נרגש ומודה לאלפי חברי וחברות מפלגת העבודה על האמון הגדול שהביעו בי היום. זהו הפיקדון הגדול ביותר שיכולתי לקוות לו היום. מפלגת העבודה מעמידה לציבור את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר שממחר בבוקר תרוץ קדימה ביחד ללא מורא, כדי שהמפלגה שהקימה את המדינה תסתער מחדש על הובלתה. תודה". על דחיקתו של כבל למקום ה-15 אמר שמולי: "זה לא כזה קל להיות במקומו". 

אירוע החגיגות. צילום: אבשלום ששוני