סערת החשדות לזיופים בפריימריז של הליכוד נמשכת, אחרי שאתמול נחשף בחדשות 12 כי המיקומים הסופיים של המועמדים הושפעו מהטעויות בספירה. השופט בדימוס מנחם נאמן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בליכוד, אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגל"צ כי "בפריימריז בליכוד לא היו זיופים אלא תקלות ואי סדרים".



"יש הבדל גדול בין אי סדרים לבין זיופים. אי סדרים יכולים להיות בתום לב", הבהיר נאמן. "זה נובע מכך שאנשים שצריכים לספור כל כך הרבה קולות ולהעביר מכאן לכאן באותה שורה בלי להתבלבל, זה קורה. וזה קרה. אנו עושים כעת את ההקלדה מחדש. לא סופרים את הקולות רק את ההקלדה עושים מחדש ואנו שוקלים את האפשרות שבקרים יבדקו את אלה שמקלידים מחדש כדי שלא יהיו טעויות".



על "התקלות" שקרו בהקלדה אמר: "בלילה כשספרו העבירו מספרים לדפים על ידי שסימנו כל אחד כמה קיבל. את זה העבירו למרכז הקלדה בכפר המכביה. שם ישב צוות גדול מאוד ועייף וקרו טעויות".



השופט נאמן כי לא יד מכוונת גרמה לטעויות: "אין שום התערבות בתוצאות. את כל הספירות עשו אנשים לגמרי אובייקטיבים שאין להם שום עניין בזה או באחר. היו טעויות ואנו נתקן אותן עכשיו". הוא סיפר כי "אתמול אחה"צ נתניהו התקשר אלי והציע שנעשה הקלדה מחדש. קבלתי את דבריו לנוכח ריבוי הטעויות וזהו. הוא לא נשמע לי מודאג בכלל כי אין שום סיבה לדאגה".



עם זאת הוא הודה כי בפריימריז הקודמים נתניהו התערב בתהליך הבחירות והורה לו בשעה -2:00 לצמצם את מספר המשקיפים בקלפיות. "בפעם הקודמת לא הייתה שום התערבות. רק בשעה 2 בלילה היה מצב שהמשקיפים הפריעו למהלך הבחירות. הוא אמר לצמצם את מספר המשקיפים". לדבריו, "ההקלדה המחודשת לא תשנה דבר במיקום. הרשימה תישאר אותו דבר בדיוק".