יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר הבוקר (שלישי) בכנס ירושלים של עיתון "בשבע" כי ההתנתקות מגוש קטיף הייתה צעד נכון. הקהל בכנס השבועון הדתי-לאומי הגיב בקריאות ביניים לדבריו. גבאי ביקר גם את חוסן לישראל ואת המפלגות הדתיות.   
 
"אני חושב שבני גנץ איש ראוי וטוב שאנשים כמותו נכנסים לפוליטיקה אבל אם אתה משווה אלינו אתה רואה שאנחנו אומרים דברים ברורים", אמר. "אנחנו אומרים שצריך שתי מדינות. אנחנו אומרים שצריך היפרדות מהפלסטינים. גם ההתנתקות הייתה דבר טוב. אנשים שוכחים שירו על שדרות מתך עזה". בעקבות הדברים האלה נשמעו לעברו קריאות ביניים מהקהל. גבאי השיב לקריאות: "תתרגלו. יש גם עמדות אחרות".

"אני אומר דברים ברורים ואם תשימו לב, גנץ לא אומר", הוסיף. "מפלגות הציונות הדתית עוסקות במצוות יישוב הארץ אבל יש עוד הרבה מצוות שצריך לעסוק בהן. מה עם תאונות הבניין – הרי יש מצווה ועשית מעקה לגגך. איפה המפלגות הדתיות במצוות האלו?".
"בשנה שעברה הטחתי האשמות ברבנים ובמנהיגים ולא בקהל", אמר יו"ר העבודה. "אני חושב שהקהל סובל מההקצנה בציבור הדתי. אני שומע את הדברים האלה מדתיים לאומיים מצביעי ימין. תפיסת העולם שלנו במפלגה היא תפיסת עולם רחבה. אנחנו מאמינים בתחבורה ציבורית בשבת כדי שאדם יוכל לנסוע לבית של סבתא שלו בשבת. שלא תטעו, אנחנו לא בעד תחבורה ציבורית מלאה בשבת".


עצרת בעד ההתנתקות, ארכיון. צילום: יהונתן שאול
עצרת בעד ההתנתקות, ארכיון. צילום: יהונתן שאול


"לא פוסלים אופציה שלא עולה כסף"

כשנשאל גבאי אם עשה שגיאות מאז שנבחר, השיב: "נראה לי שהטעות שלי היא שלא הייתי חבר כנסת בעת שנבחרתי לראש מפלגה. זה מקשה על העבודה. אני חושב שזו לא עת לעשות פרשנויות אלא רק בעשירי לאפריל שנדע באמת מה הן התוצאות ואני לא חושב שהן תהיינה כמו בסקרים של היום. לדעתי בגלל שהעמדות שלי מורכבות אני חוטף מימין ומשמאל".
"אחרי הפריימריז אתמול אחרי שראינו 33 אלף אנשים עומדים בתורות כדי להצביע, אחרי יום כזה ברור שהמפלגה הזו היא נכס של ממש ועם הנבחרת המצוינת שנבחרה אתמול, יש לזה עתיד גדול מאוד", הוסיף השר לשעבר.
בעניין איחוד אפשרי עם ציפי לבני, שאת השותפות איתה ביטל, אמר גבאי: "אני איש עסקים ובעסקים לא פוסלים שום אופציה שלא עולה כסף אני מחויב רק לדבר אחד – למה שרציך לעשות כדי לשנות את המצב. אגב, במקום השמיני יש לנו גם דתי לאומי שנבחר בכוחות עצמו. בסוף יש דברים שמשתנים לאורך זמן. זה נכון שהעשירייה הראשונה של הליכוד אשכנזית ואצלנו יש מזרחיים ואפילו דתיים ולמרות זאת התדמית היא שהליכוד הוא המפלגה של המזרחים. אני מאמין שגם זה ישתנה ובשביל זה הגענו".