היועץ הפוליטי משה גאון אמר היום (שלישי) ב-103FM כי יוצאי מפלגת העבודה ואנשי תקשורת ערכו "תחרות של השמצות" נגד היו"ר אבי גבאי. גאון והיועץ ממשרד פאר-לוין ממי פאר, שליווה את המפלגה בבחירות הקודמות, התייחסו בתוכניתה של אילה חסון למצבה ביום שאחרי הבחירות המקדימות, ותקפו את ח"כ איתן כבל, יריבו של גבאי, שלא נכנס למקום ריאלי ברשימתה לכנסת.
"כתבתי בטוויטר שהייתה תחרות לחבוט בגבאי כמה שיותר", אמר גאון. "זו הייתה ממש אורגיית קיטורים וכמעט תחרות על מי ישמיץ יותר את מפלגת העבודה למרות ערב שלדעתי היה מקסים ודמוקרטי. מפלגת העבודה היא אחת המפלגות הבודדות שעושה פריימריז דמוקרטי לכל דבר עם מערכת ממוחשבת שמספקת נתונים בזמן אמיתי. הסתכלתי על כל יוצאי מפלגת העבודה למיניהם שעסקו בספקנות במקום בנאמנות למפלגה כולל מחלק מהפרשנים שהשתעבדו לסקרים".
"אבי גבאי קיבע את עצמו אתמול כמנהיג לוחם סומו. סוג של קילר מסוגו של בנימין נתניהו", אמר ממי פאר. "התקשורת אוהבת להחליש את החלשים ולחזק את החזקים. גבאי הוכיח אתמול מנהיגות ועשה צדק ונפרד מהצרה הכי גדולה של מפלגת העבודה לאורך שנים – איתן כבל. אני חושב שאיתן כבל חיבל יותר מכל אחד אחר במפלגת העבודה לאורך השנים, בעיקר במנהיגה בעוד שגבאי הוכיח מנהיגות".

 


"כולם ערים לכך שכבל עשה נזק למפלגה ואתה עדין בדבריך. גבאי הוכיח אומץ לב ושם את עצמו במקום הראוי למנהיגים. חבטו בו יום יום ושעה שעה אך הוא עמד מול המצלמות. אני מוכן להמר שהוא יעבור את העשרה מנדטים בבחירות הקרובות"', הוסיף היועץ.
גאון השיב: "איתן ידע בדיוק למה הוא נכנס, הוא גרם להרבה אנשים לכעוס עליו. במבחן הפריימריז ראינו שמפלגת העבודה מעדיפה נאמנות וכתוצאה מזה הוא שילם את המחיר".
חסון אמרה לשני היועצים כי למרות שהתקשורת נתפסת כשמאלנית, יש תחושה של ניסיון לחסל את מפלגת העבודה. "מפלגת העבודה קנתה ביושר חלק מהחבטות שחטפה", אמר פאר. "היא עשתה הלילה מעשה שבאמת יכול להרים אותה קדימה בזכות הנבחרת הטובה שנבחרה והעובדה שסתיו שפיר ושמולי נמצאים בראש הרשימה".

"אבי גבאי חייב להציב כמספר שתיים ישות ביטחונית ראויה. אמנם רמטכ"לים כבר אין אבל יש אלופים טובים. אני הייתי מציע לו להציב את ברק במקום השני. זה יכול לערבב את כל הקלפים, זה יחזיר את הריגוש סביב מפלגת העבודה", הוסיף. גאון אמר: "אני מניח שגבאי בודק את האפשרויות שלו. בכל מפלגה יש מלחמות, עליות וירידות. אני זוכר ימים קשים בליכוד וימים קשים מאלה במפלגת העבודה".
איתן כבל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
איתן כבל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90