החשד לזיופים בבחירות הפנימיות בליכוד: יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, דחה היום (שלישי) את הערעור שהגישו 13 מועמדים בדרישה לספור מחדש את כל הקלפיות בפריימריז שנערכו בתנועה בשבוע שעבר. בתשובתו, אותה כתב בכתב יד על טופס הגשת הערעור, קבע השופט נאמן, כי "אין צורך ואין אפשרות לספור את הכל הקולות. המנהלת נערכת לבצע הקלדה מחודשת ויש להניח שבתום ההקלדה הזו, כל הבעיות שהתעוררו ייפתרו". מלבד ספירה חוזרת, דרשו המועמדים המערערים שהיא תתבצע על ידי חברה חיצונית וכי ייאסר על הצגת רשימה סופית של הליכוד. 


את הדרישה לבדיקה חוזרת של כל הקלפיות בפריימריז של הליכוד הגישו ניסים פדידה (רשימה ארצית), שמעון עשהאל (מחוז מישור החוף), אלי כהן (מחוז ירושלים), גבי קדוש (מחוז נגב), עו"ד פנחס דלויה (מחוז נגב), מוסטפא ג'יהאד (מגזר לא יהודי), עו"ד נבון קצב (מחוז דן), צחי דיקשטיין (מחוז יש"ע), ג'קי בן סעדון (מחוז שפלה), עו"ד ליאור קצב (מחוז נגב), בני מזגיני (מחוז נגב), סאלח סאלח (מגזר לא יהודי) ויוסי כוכבי (מחוז דן). אחד מהם אמר בתגובה להחלטה כי מדובר בשערורייה.

אתמול הנחה ראש המפלגה נתניהו להקליד מחדש את את סיכומי ספירת הקולות בקלפיות והיום הוחלט בוועדת הבחירות שההליך יתבצע בנוכחות משקיפים. ההקלדה המחודשת של תוצאות ההצבעה בקלפיות שתערך היום תעשה באמצעות משקיפים שישבו בחדר סמוך ויצפון בתהליך מעל גבי  מסכים. את הדרישה למשקיפים העלה מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי.



על פי הדיווח של עמית סגל, ישנם פערים משמעותיים בין מספר המצביעים בכל עיר לבין מספר הקולות שנרשמו בסופו של דבר למועמדים. בעקבות הפרסום הורה יו"ר ועדת הבחירות לבדוק את הקלפיות החשודות. אתמול נחשף כי התגלו פערים משמעותיים בין תוצאות האמת לבין התוצאות הרשמיות. בשלוש קלפיות קיבל גדעון סער 215 קולות שנספרו כ-160 קולות בלבד. בקלפי אחרת קיבל סער 91 קולות, ובתוצאות הרשמיות הופיעו 43 קולות בלבד - איבוד של עוד 48 קולות. ביותר מ-15 אתרי הצבעה של הליכוד בארץ הורדו בספירה קולות לגדעון סער. עד עתה, חסרים לסער 620 קולות כשההפרש בינו לבין המקום השלישי, בו נמצא גלעד ארדן, הוא 540 קולות.

גם ארדן, מנגד, טוען למאות קולות עבורו שנעלמו בדרך למצודת זאב. גם ליריב לוין חסרים מאות קולות, ואמור לעקוף את גלנט ולהיות המוביל בחמישייה השנייה ברשימת הליכוד לכנסת. 220 קולות נעלמו גם בספירת קולות המחוזות, בקרב חברי מרכז הליכוד. זה דבר שעלול להוביל לספירה מחודשת של הקולות.

על רקע הטענות, התראיין הבוקר יו"ר ועדת החבירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, בגלי צה"ל, ואמר כי לא היו זיופים, אלא "תקלות ואי סדרים". "יש הבדל גדול בין אי סדרים לבין זיופים. אי סדרים יכולים להיות בתום לב", הבהיר נאמן. "זה נובע מכך שאנשים שצריכים לספור כל כך הרבה קולות ולהעביר מכאן לכאן באותה שורה בלי להתבלבל, זה קורה. וזה קרה. אנו עושים כעת את ההקלדה מחדש. לא סופרים את הקולות רק את ההקלדה עושים מחדש ואנו שוקלים את האפשרות שבקרים יבדקו את אלה שמקלידים מחדש כדי שלא יהיו טעויות".

על "התקלות" שקרו בהקלדה אמר: "בלילה כשספרו העבירו מספרים לדפים על ידי שסימנו כל אחד כמה קיבל. את זה העבירו למרכז הקלדה בכפר המכבייה. שם ישב צוות גדול מאוד ועייף וקרו טעויות". 

בתוך כך, השופט נאמן קיבל עמדתה של המועמדת קרן ברק, שהוגשה באמצעות עו"ד עמית חדד, וקבע כי היא תשובץ במקום ה-25 בליכוד במקום השמור לאישה חדשה. ההחלטה לשריין את קרן ברק במקום ה-25 פירושה דחיית הערעור שהגישו העותרים: דוד ביטן, מיקי זוהר, יואב קיש, שרן השכל, מיכל שיר, דוד שרן ושבח שטרן.