83% ממתפקדי מרצ השתתפו היום (חמישי) בפריימריז של המפלגה, ובחרו את נציגיהם לכנסת ה-21. מספירת הקולות עולה כי חה"כ אילן גילאון יהיה מספר 2 במפלגה, לאחר שהגיע למקום הראשון בפריימריז. למקום השני בבחירות הפנימיות במרצ הגיעה חברת הכנסת מיכל רוזין, כשאחריה עיסאווי פריג' ועלי סללאלחה, המתמודד הדרוזי הראשון שהגיע למקום ריאלי במפלגה. 

את העשירייה הראשונה של המפלגה סוגרים מהרטה רון ברוך, מוסי רז, אבי בוסקילה, גבי לסקי ואבי דבוש. מדובר באכזבה קשה עבור רז, שהחליף בכנסת הנוכחית את זהבה גלאון. לפני הפריימריז הוא נאבק במוסדות מרצ כדי לזכות בזכות להתמודד, אך נבחר לבסוף, כאמור, במקום לא ריאלי.

ח״כ גילאון, שהגיע בפעם הרביעית ברציפות למקום הראשון בפריימריז של מרצ, אמר לאחר הקראת התוצאות כי "אני מודה לחברי וחברות המפלגה על ששמו בי שוב את אמונם. זה לא נצחון שלי, זה נצחון שלנו. אני בטוח בנבחרת שנבחרה שהיא תייצג את מרצ נאמנה, ושמרצ הולכת להיות הפתעת הבחירות".

סללאלחה הוסיף: "אני גאה ונרגש לקבל את אמון הבוחרים והבוחרות. בוחרי מרצ גילו אחריות וסימנו לאנשי הימין את הגבול עם חוק הלאום. כל מי שחשב שיפלה ויפגע במיעוטים, קיבל היום את התשובה הניצחת - אנחנו כאן יחד וביחד נתקן את ישראל ונחזיר אותה לדרך של חינוך, של סובלנות, של ערכי שיוויון ושל רעות. תשובה אמיתית לאפלייה ולהסתה הפרועה של הימין, תשובה למפלגות שזנחו את המיעוטים ומיקמו אותם בסוף הרשימות. תשובה אמיתית לאחי הדרוזים. שליחות ציבורית היא משימת חיי ואני מבטיח שאיאבק עבורכם ואהיה נציג נאמן של כולכם וכולכן בכנסת ישראל. אני מתחייב לייצג את ערכי מרצ נאמנה ולפעול ליצירת חברה ישראלית שיוויונית, ערכית וכזו שמקדמת את כל הפרטים בה. אני אוהב אתכם ואתכן ומודה מעומק הלב על הזכות לייצג את הציבור הישראלי. עתה, אנחנו מחויבים לשלב ידיים ולהביא להצלחתה של מרצ בבחירות הכלליות. אני מודה למשפחה שלי, לחברים ולחברות, לתומכים ולתומכות, לצוות שלי ובעיקר - אני מודה לתלמידים ולתלמידות שלי, שמראים לכולם, שערכים ושאיפה למצוינות, גוברים ומנצחים את הכל".
 
גונג! עברנו את אחוז ההצבעה של העבודה ושל הליכוד ויש עוד כמעט שלוש שעות להצבעה. חברי וחברות מרצ בואו להצביע pic.twitter.com/iQnJSoeicH


ההצבעה נפתחה בשעה 14:00 ונסגרה בשעה 22:00. כיוון שמדובר בהצבעה אלקטרונית, התוצאות התקבלו כבר בשעה 23:00 לערך, וההכרזה עליהן נעשתה בביתן 10 בגני התערוכה. בבחירות התמודדו 23 מועמדים, כשבסקרים נעה המפלגה סביב חמישה־שישה מקומות ריאליים. בבחירות הקודמות קיבלה מרצ 5 מנדטים. 

עיסאווי פריג' מצביע בפריימריז

אבי דבוש מצביע בפריימריז

עיסאווי פריג' עם רעייתו בקלפי

גילאון. צילום: אבשלום ששוני

פריימריז במרצ. צילום: אבשלום ששוני