יו"ר מפלגת גשר, חברתה הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, הסתמנה עם יריית הפתיחה של מערכת הבחירות להפתעה הגדולה, כשזכתה בשישה מנדטים ברוב הסקרים. למרות זאת, מאז נראה כי המפלגה הורידה הילוך, וברוב הסקרים שנעשו לאחרונה היא לא עוברת את אחוז החסימה. בראיון ששודר הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 13, התייחסה אבקסיס בין היתר למגעים עם יו"ר מפלגת "חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הביעה ביקורת על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו וטענה כי ייתכן וגנץ מתאים יותר ממנו לתפקיד.



"המגעים באולד", אמר בהתייחס למו"מ מול גנץ. "אני חייבת להגיד שניתקתי את המגע בעיקר משום שהנושאים בתוכניות, עליהם עבדתי ברצינות רבה, צריכים גיבוי של מפלגה שלמה כדי שיוכלו לבוא לידי ביטוי. אם היינו מקבלים את ההבטחות ואת היכולת שלנו לביצוע של אותן תוכניות ביום למחרת, והייתי בטוחה שבאמת שזה יקרה... אין פה עניין של אגו או עניין אישי, אלא עניין של איך אנחנו משנים את התמונה. לא עשיתי כל מה שעשיתי כדי להפוך שוב פעם לשולית בנושאים הביטחוניים והמדיניים, או נושאים שמעניינים את הפוליטיקאים ופחות נוגעים לחיים שלנו".



למרות זאת, הדגישה אבקסיס כי "אני אף פעם לא סוגרת דלת". לדבריה, "אני יכולה לשים את אורלי לוי-אבקסיס בצד תמיד אם יש סיכוי שהחזון יגיע לידיי ביטוי". 

בהתייחס למצבה בסקרים, אמרה אבקסיס כי "בסקר אחד או שניים אנחנו באמת מגרדים את אחוז החסימה, יחד עם "כולנו", "ישראל ביתנו" ומפלגת העבודה, שהיא אחת המפלגות הכי ותיקות". באשר לשר האוצר המכהן, משה כחלון, אמרה כי "מבחן התוצאה שלו לא עבד, הוא לא עשה את הדברים נכון. כלום לא קרה במשך ארבע שנים, כשהוא היה שם על השאלטר". 


"כדי שאעדיף אותו, אצטרך להכיר אותו טוב יותר". בני גנץ. צילום: פלאש 90

 
באשר לכך שלא תפסול ישיבה בממשלה נוספת של נתניהו, ענתה אבקסיס כי "יש גם את הנושא של איך שלא תהפכי את המספרים, בנקודת זמן מסוימת, אחרי יום הבוחר, תהיה אותה התוצאה ולא משנה אילו מניפולציות תעשי. צריך לקחת את זה בחשבון, למרות שאני לא בטוחה שהדבר הנכון הוא שנתניהו ייבחר". 
 
גנץ ראוי יותר?
"אני חושבת שבניקיון שהוא מציג היום, כן. לפחות בשביל הנראות. הציבור רוצה להסתכל על המנהיגים שלו, לפחות אני באתי מבית כזה. כשיש ניתוק בין מי שמנהל את המדינה לאזרחים המוחלשים שלה, עד כדי כך שלדעתי הניתוק הזה צורם לעין וללב לפעמים, אני לא חושבת שהציבור רוצה לראות את הדברים ככה". 

מי שנמצא כרגע בראשות הממשלה לא צנוע מספיק, לא משמש דוגמה אישית ולא מגיע נקי?

"על פניו, כן". 

את מעדיפה את גנץ.
"כדי שאני אעדיף את זה, אני צריך להכיר יותר טוב את גנץ".
בהתייחס לפגישות עם גנץ ולאופיו, אמרה אבקסיס כי "הפרסונה שלו מאוד נעימה, מאוד משרה תחושה של אפילו חברות כזו נינוחה". בהמשך, סירבה לדחות על הסף חיבור עם יו"ר חוסן לישראל, אולם הסבירה כי עדיין לא יודעת לאן הדברים יובילו.