ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד, אמר באירוע שבתרבות ברעננה כי יש שיחות ומגעים כולל מגעים ישירים בין יאיר לפיד לבין בני גנץ. "אנחנו באים לעניין הזה של בחינת האיחוד בידיים נקיות ובנפש חפצה ואנחנו רוצים לבחון אותו באמת וברצינות כדי לראות אם הדבר הזה באמת מביא למימוש האלטרנטיבה השלטונית. אנחנו 4 שנים אומרים שאנחנו עובדים בשביל האלטרנטיבה השלטונית במדינת ישראל. אבל השאלות סביב האיחוד זה לא רק מי יהיה מקום ראשון ומי שני - כפי שמוצג בתקשורת. איחוד זה גם שאלות מהות. הרי אנחנו רוצים לייצר בסוף מפלגת שלטון או רשימת שלטון. לרשימה הזאת צריכה להיות עמדות ברורות בנושאי ליבה", אמר שלח.  



עפר שלח בשבתרבות
"הרי אנחנו רוצים לייצר בסוף מפלגת שלטון או רשימת שלטון. לרשימה הזאת צריכה להיות עמדות ברורות בנושאי ליבה. למשל: האם נכנסים או לא נכנסים לממשלה שנגד העומד בראשה יש כתב אישום - גם לפני השימוע? אנחנו בעמדה מאוד ברורה פה, ועל זה עדיין לא קיבלנו תשובה מחוסן לישראל".

עוד הוסיף שלח: "בנוסף, האם חוק גיוס ולימודי ליבה הן שאלות מהות? גם על זה לא קיבלנו תשובה. דבר נוסף. אני לא מבין מה זה חופש הצבעה בנושאים מדיניים כפי שנקבע בין בני גנץ ליעלון. עד עכשיו לא קיבלנו תשובות לשאלות ואני אומר חד משמעית: בלי תשובות לשאלות האלה, לא יהיה איחוד".

כזכור, על פי סקר שפורסם בשבוע שעבר מיזוג ייתן פער של ארבעה מנדטים למפלגה המאחדת בין יש עתיד לחוסן לישראל לליכוד. על פי סקר בחירות שפורסם בחדשות 13, רשימה כזו בראשות בני גנץ תזכה ל-36 מנדטים. 

גם ח"כ מאיר כהן התייחס באירוע שבתרבות בגבעת שמואל, לאופציה לאיחוד עם מפלגת חוסן לישראל. כהן אמר: "אנחנו מדברים איתם, השאלה אם יש הסכמה בנושאים המהותיים. אני אומר לאנשים של גנץ חלקם חברים שלי - אם אתם לא תתנו תשובה ברורה בנושאי המהות - כספים קואליציוניים, ברית הזוגיות, תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת, וחוק הגיוס, לא יוכל להיות חיבור. אנחנו רוצים תשובה ברורה - אלו נושאי ליבה שאנחנו צריכים לקבל עליהן תשובות. לדעתי האישית יאיר צריך והנבחרת שלנו עם הניסיון צריכים להוביל את המפלגות במידה ויהיה איחוד".