חוסן לישראל-תל"ם הודיעה היום (שבת) באופן רשמי על הצטרפותו של אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות החדשה, לרשימת המפלגה לכנסת. ניסנקורן, מכהן כיו"ר ההסתדרות בחמש השנים האחרונות, כאשר לפני כשנתיים ניצח בבחירות את ח"כ שלי יחימוביץ בתוצאה 62% למול 37%. בהודעת המפלגה נכתב: "תחת כהונתו, הפכה ההסתדרות לגוף המוביל מאבקים חברתיים כגון העלאת שכר המינימום, קליטת עובדי קבלן, העלאת קצבת הסיעוד, העלאת קצבאות הנכות, קיצור שבוע העבודה, שילוב אנשים עם מוגבלויות במעגל העבודה, ועיגון זכויות עובדי השמירה, הניקיון והעובדים הסוציאליים בצווי הרחבה. בתקופתו, הביא ניסנקורן גם להעלאת השכר הממוצע והחציוני במשק, לאחר שנים רבות של קיפאון".
יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ אמר כי "אבי הוא נכס אמתי בדרך לניצחון ב-9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג". הוא ציין: "יחד עם ניסנקורן, אשר הצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים".
גנץ הוסיף: "חוסן לישראל-תל"ם תקדם מדיניות של כלכלה חופשית עם דאגה לחלש, וצמצום הפערים החברתיים, ואבי יעמוד בחזית העשייה. חוסן לישראל-תל"ם רואה שליחות בהגנה על העובדים השכירים ממעמד הביניים ומהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך, שאינה באה בשום צורה על חשבונם של אחרים". הוא הסביר כי "מעמד הביניים, אשר מרגיש שהממשלה לא רואה אותו, יכול להיות בטוח שהמנהיגים החברתיים של חוסן לישראל ישימו אותו בראש סדר העדיפויות".

אבי ניסנקורן. צילום: אבשלום ששוני


"אנו נראה לציבור שאפשר לקיים בישראל משק הוגן ומכבד המאזן בין העובדים בסקטורים השונים וברמות ההכנסה השונות, תוך הגנה על מעמד הביניים שנשכח ונעזב תחת הממשלה הנוכחית", ציין יו"ר המפלגה, "נוביל מהפכה במערכת הבריאות שנזנחה, אשר תשים סוף להפקרת אלפי משפחות בפריפריה ללא מענה רפואי הולם בתורים בלתי נגמרים". 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה. אני אוהב את העשייה, ובעיקר אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים. אך מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי". לדבריו, הבחירות ב-2019 הן גורליות. "אני לא יכול לעמוד מנגד", הוסיף, "בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין - ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי בייתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

גנץ ומשה יעלון אמורים להציג באירוע ביום שלישי, יומיים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, את רשימת המועמדים המלאה שלהם לכנסת ה-21. יצוין כי בעבר דווח על "מגעים מתקדמים" בדבר הצטרפות של ניסנקורן למפלגת כולנו בראשות משה כחלון, מהלך שתואר על ידי ניסנקורן כ"שמועות לא מבוססות".