ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (שני) את ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לשיחה בניסיון לשכנעם להתגמש במשא ומתן לאיחוד עם מפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי סמוטריץ' מסרב להגיע לפגישה ועושה רושם כי הסיכוי למיזוג בין הרשימות פוחת משמעותית.
עורך הדין איתמר בן גביר, מראשי עצמה יהודית, אמר בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי תנועתם עשתה ויתורים רבים בניסיון להביא לאיחוד. "אנחנו ויתרנו וויתרנו. לפי הסקר שהתפרסם אתמול אנחנו מביאים קרוב למאה אלף קולות. אין להם הצעות. הסכמתי להתפשר ולוותר ולהסכים שהמקומות הרביעי והשביעי יהיו של עוצמה יהודית והם התכחשו להסכמים", אמר בן גביר. 
חוץ מאגו יש משהו שמעכב אתכם?

"זה רק אגו. לא שלנו. אם אתה היית לקוח שלי היית מפטר אותי בגלל הוויתורים שעשיתי במשא ומתן. ויתרנו על המון. מה יותר מזה? אני חושב שאנחנו כרגע הולכים לרשימה עצמאית ונהיה הפתעת הבחירות".
 
מעוצמה יהודית נמסר בנוסף: "אכן אין טעם לשבת בישיבה של השפלות וביזיונות לאחר כל השבועות האחרונים ניהלנו פגישות לתוך הלילה והסתבר כי אנשי סמוטריץ והרב פרץ הוליכו אותנו שולל ורק מבקשים להראות כאילו יש משא ומתן אך למעשה מבקשים שנציגי עוצמה יישבו ביציע של הכנסת".
 
עוד הוסיפו: "יש הסכם חתום בינינו לבין סמוטריץ', אם נצטרך הוא יככב בראש קמפיין הבחירות שלנו ונזכיר לכולם מי חתם ומי פיצץ.  למרות שלפי הסקר של אתמול יחסי הכוחות בין המפלגות שווים, אנחנו הסתפקנו במקומות צנועים, אך למעשה גם ח"כ סמוטריץ וגם הרב רפי פרץ אמרו לא לבלוק טכני שעשוי להציל את ארץ ישראל. על אנשי האיחוד והבית לדעת שלמחרת הבחירות שום ספין לא יעזור ומי שיהיה אשם בעליית ממשלת שמאל לא יוכל לנסות להפיל את התיק על מי שהתפשר וביקש כמעט בכל מחיר להצטרף לאחדות".