סקר שערכו ארגוני הסביבה בישראל, ביוזמת ארגון הגג "חיים וסביבה", שאת ממצאיו אנחנו מפרסמים לראשונה, מעלה שכ־86% מהציבור הישראלי מעידים כי נושא איכות הסביבה חשוב להם. 87.1% מודעים לכך שבעיות סביבתיות פוגעות בהם, בבריאותם ובאיכות חייהם באופן אישי, וציינו שבעיות סביבתיות־חברתיות כגון תחבורה ציבורית לא יעילה, פקקי תנועה וזיהום אויר פוגעות בהם.  
הסקר, שנערך עבור התנועה הסביבתית לפני שלושה שבועות על ידי חברת rotem ar, מעלה עוד כי יותר ממחצית המשיבים נתנו לממשלות ישראל ציון בינוני על טיפולן בבעיות סביבתיות. כשליש סבורים שממשלות העבר נכשלו בכך, ורק אחוזים בודדים נותנים לממשלות ציון טוב, וככלל - 72% לא מרוצים ממדיניות הממשלה בנושאים הסביבתיים־בריאותיים.
הנתונים הללו מתקבלים גם לאחר שלוקחים בחשבון שבעלי דעה פוליטית "מרכז־שמאל", גילאי 45 ומעלה, בעלי השכלה אקדמית, חילונים ומסורתיים - פחות מרוצים מהחרדים והדתיים ומבעלי דעה פוליטית ימנית. שליש מהמשיבים ציינו כי הימצאות פעילים סביבתיים ברשימה של מפלגה תגדיל את הסיכוי שיבחרו בה. כ־12% ציינו שהדבר יגדיל את סיכוייהם להצביע למפלגה כזו.

אם עד עכשיו הפוליטיקאים התרגלו להדגיש במסע הבחירות שלהם בעיקר נושאי ביטחון וכלכלה, הפעם שואפים בתנועות הירוקות להכניס משתנה חדש למשוואה והוא הנושא הסביבתי, שמטריד מספר הולך וגובר של אזרחים. לתפיסת קואליציית ארגוני הסביבה התחום הולך ותופס מקום מרכזי בהוויה הישראלית, והם מעוניינים להעביר למפלגות מסר שלפיו רשימה שלא תכניס למצע שלה אג'נדה סביבתית עשויה להפסיד בוחרים רבים.
בתנועה הסביבתית החליטו על שורת פעולות לקראת הבחירות לקידום מטרות אלה, כשבין היתר שואפים הארגונים להחתים את ראשי המפלגות העיקריות המתמודדות על מקום בכנסת ה־21 על אמנה סביבתית, שאותה יידרשו לתרגם גם להתחייבויות יישומיות בכל משא ומתן קואליציוני על כניסה לממשלה. הארגונים ניסחו מסמך יעדים שהועבר לראשי המפלגות, אבל עד כה הם נענו רק על ידי מפלגה אחת - מרצ.
יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג היא היחידה שצירפה את חתימתה לאמנה - סימן לדאגה כשהכנסת ה־21 צפויה לאבד את שני ראשי שדולת הסביבה הלוחמניים ביותר שהיו בכנסת היוצאת, ח"כ דב חנין (חד"ש), שפרש מהתמודדות לכנסת הבאה, ויו"ר התנועה הירוקה ח"כ יעל כהן־פארן (התנועה), שנותרה ללא סיכוי ממשי להיבחר לכנסת הבאה. גם ח"כ רחל עזריה (כולנו), חברת השדולה, פרשה מהתמודדות לכנסת, ומלבד מרצ וזנדברג עצמה אין כרגע אף מפלגה שמציבה כדגל מרכזי את טיפול השורש בבעיות הסביבה, המשפיעות הן על בריאות הציבור והן על כלכלה ברת־קיימא.
הפעילים נושאים עיניים לח"כ יעל גרמן (יש עתיד) ולמועמדת ברשימת חוסן לישראל מיקי חיימוביץ' - כשתיים שיישאו את הדגל בכנסת הבאה.