ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (רביעי) עם מפלגת הבית היהודי כי יקבלו שני תיקים בכירים בממשלתו שתקום לאחר הבחירות, אחד מהם ככל הנראה תיק החינוך ושיריון לחבר הבית היהודי במקום ה-28, זאת במסגרת ניסיונו של ראש הממשלה לקדם איחוד של הבית היהודי והאיחוד הלאומי עם מפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית. על פי הדיווחים, נתניהו דחה את נסיעתו לרוסיה לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין בשל המאמצים להביא לאיחוד פוליטי במפלגות הימין.

כאמור, על פי עיקרי ההסכם שנחתם נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג הבית היהודי - האיחוד הלאומי, כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת. בנוסף, ראש הממשלה התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים ושוויים בממשלתו. עוד סוכם כי במהלך מערכת הבחירות המפלגות לא יתקפו זו את זו אלא יחזקו זו את זו לטובת ניצחון הימין. 
 
נתניהו אמר לאחר הסיכום: "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד". 
 
יו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ: "לא ניתן למטיפים משמאל להכתיר את עצמם כמנהיגי המדינה. בסוף התהליך כולם יראו שצדקנו. אקבל החלטה במהלך היום ואבקש את אישור מרכז המפלגה להסכם. הציונות הדתית תהיה שותפה בכירה בהנהגת המדינה ובממשלה הבאה".
 
לפי הסכם האיחוד המסתמן, עוצמה יהודית תקבל את המקומות ה-5 וה-8 ברשימה לכנסת ה-21. הבית היהודי תקבל את המקומות הראשון, השלישי והשישי, בעוד שהאיחוד הלאומי תקבל את המקומות השני, הרביעי והשביעי ברשימה. בצל המשבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם הרב רפי פרץ בשעות הצהריים.

עם זאת, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך והמועמדת יפעת ארליך מפעילים לחץ על חברי מרכז הבית היהודי לא לאשר את הצעת האיחוד עם הכהניסטים. גם ח"כ מוטי יוגב וח"כ ניסן סלומינסקי מתנגדים להסכם שאושר על ידי היו"ר, הרב רפי פרץ. 

ארליך אמרה בראיון לגלי צה"ל כי "צריך להסתכל על כל המפה הגדולה. הבית היהודי בונה את הזהות שלו מחדש אחרי המכה הקשה שהוא קיבל. יש כמה שחקנים בזירה - בנט ושקד שרוצים שנהיה כמה שיותר קיצוניים כדי שהם יוכלו לומר שהם הקימו ימין חדש, אמורפי שכזה, חסר זהות שכזה". "מהצד השני, יש את רה"מ נתניהו, שרוצה מאוד שיהיה איחוד מכיוון שהוא מסתכל על כל הגוש והוא מעדיף שיהיו כמה שיותר מנדטים בימין. הוא מבטיח המון הבטחות, כבר שמענו ושבענו מהן". בראיון לכאן הוסיפה: "רוב הבית היהודי מתנגד לאיחוד. מרכז המפלגה לא יאשר את המהלך".