ההחלטה באשר להגשת כתב האישום נגד רה"מ בנימין נתניהו, תתקבל ככל הנראה בסוף השבוע הבא, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. על פי הדיווח, ייתכן וההחלטה על הגשת כתב האישום תתעכב במספר ימים אבל הכוונה היא להגיש כבר בסוף השבוע הבא או יום יומיים לאחר מכן. 



בתוך כך, היום ומחר צפויים להתקיים דיוני סיכום בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהם ידונו בכל חקירות נתניהו ובעיקר בתיק 2000. בשבוע הבא יתחילו את ניסוח טיוטת כתב האישום, שתעבור לאחר מכן לאישור של פרקליט המדינה, שי ניצן, ותכלול את הערותיו של ניצן וכן של מנדלבליט. במקביל, חוות דעתו של פרקליט המדינה על כל פרשות נתניהו צפויה גם כן להתפרסם כבר בשבוע הבא. 



לפני כשבוע פורסם כי מנדלבליט צפוי להודיע על כתב אישום נגד נתניהו גם בתיק 2000, העוסק בקשר בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. בתיק המדובר היו הבדלי גישות קוטביים בצוות היועץ המשפטי, שהסתייג אף הוא מהתיק הזה לאורך זמן רב.



לפי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה שינה את עמדתו והוא נוטה לקבל את העמדה של ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ושל פרקליט המדינה, שי ניצן, ולהגיש כתב אישום בתיק 2,000 בגין בקשת שוחד. אם אכן יוגש כתב אישום כבר בסוף השבוע הבא, לזו כמובן יהיו השלכות פוליטיות משמעותיות לקראת הבחירות הקרבות.