אחרי יום ארוך של איחודים מסתמנים בשני הגושים - איחוד בין גנץ ללפיד בגוש השמאל-מרכז, ואיחוד בימין בין עוצמה יהודית, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, מפלגה כמו "כולנו" של השר משה כחלון, נשארת מחוץ לשיח הימין-שמאל הקלאסי. תוצאות האיחודים שיתפרסמו, ככל הנראה, הלילה (רביעי) יכריעו את הכף בנוגע למפת הגושים.



בראיון שהעניק שר האוצר לחדשות 12, אמר כי: "אני לא אהיה חלק מהגוש החוסם, אני מעדיף את המחנה הלאומי", ולא חשש להביע את דעותיו על הרמטכ"ל לשעבר ומפלגתו: "כשאני אדע מה המצע של גנץ, אני אחליט אם אשב איתו. כרגע אם גנץ יציג ממשלת שמאל או ממשלה שמסכנת את מדינת ישראל וממשלה שמחלקת את ירושלים, אני לא אהיה שם".



עוד אמר כחלון כי: "אני איש המחנה הלאומי. אם בני גנץ לא איש שמאל, והוא איש המחנה הלאומי והוא מתאים לעמדות שלי, אשב איתו בממשלה. אם גנץ יציג ממשלת שמאל או תוכנית מדינית שמאלית, לא אהיה איתו בממשלה", ואף הוסיף: "קודם כל שיהיו לו מנדטים".



כזכור, ברקע הציפייה לנאומו הראשון של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, כחלון דיבר אחרת לגמרי בראיון בכאן ב', ואמר כי "כולנו תרוץ לבד עד הסוף, חבירה לגנץ זה לא משהו שבא בחשבון". מלבד זאת, הוא חזר על אמירתו לפיה "אחרי כתב אישום ושימוע - ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן".

זוהי לא ההתבטאות היחידה נגד גנץ. שר האוצר כתב גם בחשבון הטוויטר שלו: "יש לי הרבה כבוד לגנרלים. אבל לגנרלים צריך להצדיע, לא להצביע. לגנרלים מצדיעים. לכולנו מצביעים".

מכולנו נמסר: "כפי שהשר כחלון הבהיר פעמים רבות, כולל בראיון זה, כולנו תשב בממשלה לאומית בלבד ואין פתח לאפשרות אחרת".