עו"ד יורם שפטל חשף היום (חמישי) בתוכניתו ב-103FM מדוע החליט לא לעמוד בראש רשימת מפלגת עוצמה יהודית לבחירות לכנסת ה-21. בתשובה לשאלת מאזין, הסביר שפטל כי הסכים לרוץ במסגרת המפלגה כדי למנוע אובדן קולות לגוש הימין, אך כי לא התכוון להיכנס לכנסת. עורך הדין סיפר כי האיחוד הטכני בין עוצמה יהודית לבין הבית היהודי-האיחוד הלאומי, שהושג לאחר התערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלל מבחינתו את הצורך לרוץ עם המפלגה בבחירות.

מאזין בשם ניסימוב אמר לשפטל בתוכנית: "אתה גאון, אנציקלופדיה מהלכת. חבל שאתה לא מצטרף לאחת המפלגות. מה קרה בעוצמה לישראל?". עורך הדין השיב: "מה שקרה ביני לבין עוצמה זה ששכנעו אותי בכמה שאני צודק שאין לי שום מקום בחיים הפוליטיים. פנו אליי אנשי עוצמה לישראל בבקשה שאני אעמוד בראש המפלגה ואתמודד יחד איתם בבחירות הבאות עלינו לטובה. דחיתי את הבקשה על הסף ואז הם שאלו אם אסכים שיאמרו בתקשורת שפנו אליי ואני מתלבט. כשפנו אליי מהתקשורת אישרתי זאת".

"ואז ביום רביעי בבוקר, לפני שנתניהו הקוסם נכנס לעניינים, היה נראה שהמפלגה נשארת בחוץ ואין איחוד", אמר שפטל. "אז מיוזמתי צלצלתי לבן גביר ואמרתי שאני מוכן לרוץ איתם, אך בלילה כשסופרים את הקולות אני אודיע שלא ארוץ לכנסת ורק ניסיתי למנוע בזבוז למעלה ממאה אלף קולות. המשמעות של המעשה הזה שאני ארמה במשך חודש וחצי אנשים שהיו מצביעים למען האיחוד הלאומי. גם אם יאמרו שמדובר בשקר לבן - זו ההוכחה שאסור לי להיכנס לפוליטיקה".

 

"כשאתה נכנס לפוליטיקה, גם אם המחשבות הכי טהורות אתה נדרש לשקר ולהונות", הוסיף. "זה שקר וזה לא מתאים לי לרמות עד 200 אלף איש. כל העניין היה בתנאי שעוצמה יהודית נשארת בחוץ. ברגע שהם בפנים בלעדיי, אז היה ברור שאני לא בעסק". 
 
המאזין אמר לו: "עכשיו כולם מתאחדים אבל לא ינצחו את ביבי. גם אם ינצחו את ביבי זה יהיה כמו לשחק כדורגל של שמונה שחקנים על אחד עשר שחקנים. גנץ התאחד עם כל הרמטכ"לים ומסכן ביבי שהוא לבד". שפטל השיב: "התחזית שלי היא שראש הממשלה עוד יאכל את כולם. את הראשון לארוחת בוקר, את השני לארוחת צהריים והשלישי לארוחת ערב. את הרביעי הוא כבר יאכל לקינוח". 



איתמר בן גביר, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90
איתמר בן גביר, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש 90