דוח הפייק ניוז השבועי של ווקאטיב, חברת המדיה של היזם מתי כוכבי, חושף כי השבוע נרשמה עלייה של 15% בכמות הפייק ניוז שהופץ ברשת. החברה, שחוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת, הודיעה גם כי מניתוח שיח הבוטים והטרולים מאז ההכרזה על איחוד גנץ-לפיד וחבירתו של גבי אשכנזי אליהם, נמצאה עלייה של מעל 600% באזכוריו של אשכנזי.



על פי החברה, הנרטיב המרכזי שהבוטים והטרולים מקדמים סביב אשכנזי הוא "ניסיון הפיכה צבאית", עקב העובדה שמדובר במפלגת רמטכ"לים. 



בין הידיעות השקריות שהופצו על אשכנזי היו, בין היתר, "הקלטות סודיות מלשכת הרמטכ"ל מוכיחות מהלך בין פרס לאשכנזי לגבי הדחת אהוד ברק מתפקיד שר הבטחון", ודיווח לפיו "אשכנזי נגח בשוטר צבאי".



מהדוח עולה כי יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, היה גם השבוע הפוליטיקאי שספג הכי הרבה פייק ניוז, עם פוטנציאל חשיפה של כשני מיליון משתמשים ועלייה של 33% בחשיפה של הפייק ניוז שהופץ כלפיו בהשוואה לשבוע שעבר. 

 
הידיעה השקרית המרכזית שהופצה על גנץ הייתה כי הוא "תומך בהפקרת ביטחון ישראל בידי כוח רב לאומי". כמו כן, הופצה הידיעה השקרית לפיה "בכירים בבית הלבן מזהירים שהפסד של נתניהו מסוכן לביטחון המדינה". 
 בנוסף, משה כחלון ואורלי לוי אבקסיס נכנסו לראשונה השבוע לרשימת הפוליטיקאים עליהם הופצו ידיעות שקריות, כאשר ברשת פורסמה ידיעה לפיה הם שתולים של הקרן החדשה לישראל.
 
בין הנרטיבים המובילים בשיח הבוטים והטרולים בשבוע האחרון מופיעה התקפה חריפה על התקשורת, המתארת את העיתונאים כ"מחבלים תקשורתיים".
כמו כן, בלטה ידיעה על כך שרשויות המדינה נוקטות ב"מדיניות הההסתרה" המקלה בעונשם של מחבלים.
 
בין הפוסטים הפופולאריים ששותפו בקרב הבוטים והטרולים השבוע, שותף פוסט מחאה הקורא: "לא לצפות בערוץ 13 עד שאושרת קוטלר תפוטר". עוד נמצא בדוח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הפוליטיקאי שהוזכר הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם 34,349 אזכורים, ולאחריו בני גנץ עם 20,570 אזכורים. יש לציין, כי בהקשר של נתניהו, מרבית האזכורים שלו ע"י בוטים וטרולים ברשת הם חיוביים ולא שליליים כמו שאר הפוליטיקאים.