לאור הסקרים המחמיאים למפלגה המאוחדת של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ וחבר הכנסת יאיר לפיד, "כחול לבן", שעוקפת את הליכוד בשישה מנדטים על פי סקר מעריב, התראיין הבוקר (שישי) שר התיירות יריב לוין (הליכוד) לגלצ, ותקף את המפלגה והעומד בראשה. בראיון הסביר השר את הזינוק בסקרים בהתלהבות ראשונית מהמפלגה, ואמר כי "זה היה די צפוי שלאחר הקמת מפלגה היא מקבלת מספר גבוה של מנדטים".



לוין המשיך ואמר כי "דבר אחד ברור, אלה הולכות להיות בחירות קשות. מנסים להביא ממשלת שמאל, פעם הביאו את ברק והתפוצצו פה אוטובוסים, עכשיו מביאים פה רביעיה באצטלה של מרכז, של ימין", טען. כשנשאל האם אפשר לתייג שלושה רמטכ"לים כאנשי צבא, ענה כי "הם אמנם עשו כמה דברים בחייהם, אבל כשמסתכלים על מדינות שמנוהלות על ידי גנרלים, זה בדרך כלל מדינות עולם שלישי שלא מצטיינות כלכלית. יש מידה רבה של יוהרה שאפשר לבוא בלי שום ניסיון פרלמנטרי ולנהל את העניינים המורכבים של ישראל. יש כאן ניסיון לקחת עמדות שמאל ולטשטש אותן".

"התרגיל של לנסות מספר אנשי ימין בודדים כעלה תאנה ראינו בעבר. איזו ממשלה הם יקימו? הם יכולים רק להקים ממשלה עם גוף חוסם, שתלויה באחמד טיבי", טען לוין ובתגובה לכך, נשאל האם לא מדובר ערביי ישראל אינם אזרחים, והאם אסור להסתמך על קולותיהם, על כך הוא ענה כי מדובר בחברי כנסת "שבמדינות אחרות לא היו נותנים להם לשבת בפרלמנט. מדובר באנשים שמסתובבים בעולם, נפגשים עם ראשי ארגוני טרור וקוראים להחרים את ישראל, וקוראים להחרים את ישראל. החוק לפסול אותם קיים, אבל בגצ מאפשר להם לרוץ. הדבר הנכון לעשות זה לא לתת להם לרוץ, אבל לבנות עליהם? אם ייקרה דבר שבעיניי הוא אסון והם יצליחו ליצור עמם גוש חוסם, אנשים דוגמת מרצ או עופר שלח הם אנשי שמאל, וזה מה שמציעים לנו", סיים השר את דבריו.