חבר הכנסת ומספר 2 במפלגת "כחול לבן", יאיר לפיד, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הגינוי של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק את האיחוד בימין עם מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית"."אצל נתניהו כמו אצל נתניהו הפוליטיקה לפני ישראל. כשגם החברים הטובים ביותר שלנו מרגישים צורך לגנות אז צריך להיות ברור לכולם שקו אדום נחצה. נתניהו גרם נזק עצום לתדמית של ישראל בעולם ומוכן לסכן את הדמוקרטיה שלנו כאן בבית", כתב לפיד בטוויטר.



יו"ר העבודה, אבי גבאי, ציין בתגובה לגינוי של הארגונים היהודיים לחיבור בימין: "תודה לכם מנהיגי הארגונים היהודיים, איפא"ק ו- AJC על הגינוי הברור של ״עוצמה יהודית״. העובדה שנתניהו תומך במפלגת כהניסטים קיצונית היא חציית גבול מביכה ומקוממת. אנחנו נעשה הכל כדי שהמפלגה הגזענית הזאת לא תיכנס לממשלה הבאה".



ח״כ אחמד טיבי, יו״ר משותף של רשימת חד״ש תע״ל, אומר כי ״נתניהו מכשיר את שרץ הכהניזם  ותומכי עליונות הגזע היהודי, ומתכוון להכניס אותם לקואליציה ולממשלה . זה איום קיומי על המיעוט הערבי שכולם חייבים להתאחד מולו. כנראה שנתניהו בנו של ההסטריון שכח לקרוא פרק חשוב בהיסטוריה של העם שלו".



יו"ר סיעת העבודה ומרכז האופוזיציה, ח"כ איציק שמולי, ציין: "כל ישראלי צריך להודות ל-AIPAC ול-AJC על עמידתם הנחרצת והתקיפה כנגד הברית המתועבת והמגונה של נתניהו ביחד עם הכהניסטים. ישראל כמדינה לא יכולה לגנות פאשיזם בעולם ולתת לו מקום בתוכה. חובה להבהיר לנתניהו שלא כל מה שמשרת את קרב ההישרדות הפוליטי והמשפטי שלו יעבור, בוודאי לא דברים שסותרים את האינטרס הלאומי שלנו כמדינה".

אתמול אמרה יו"ר מרצ תמר זנדברג על הגינוי: "כשהארגון שביבי בונה עליו את שיא הקמפיין שלו (כינוס שדולת אייפאק במרץ) מוציא לבני טיפוחיו החדשים של ביבי כרטיס אדום - סימן שיש לו בעיה אמיתית. יש קווים אדומים והם עוברים בנציגים של ארגון הטרור כהנא חי בכנסת".

כזכור, בהודעה מטעם השדולה נמסר אתמול: "אנו מסכימים עם אנשי הוועדה היהודית-אמריקנית (AJC), יש לנו מדיניות ארוכת שנים שבמסגרתה לא ניפגש עם אנשי המפלגה הגזענית הזו, שראוי לגנותה".

נתניהו פעל במהלך השבועיים האחרונים רבות כדי להביא לאיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ולאחר שאיחוד זה הושלם הוא החל ללחוץ על שני יושבי הראש לצרף אליהם את מפלגת הימין הקיצוני עוצמה יהודית, שעם חבריה נמנים איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל. חלקם פעילים בתנועת כהנא צדק, ממשיכת מורשתו של הרב מאיר כהנא, שמפלגתו נפסלה מריצה לכנסת.

לאחר שזימן את יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וח”כ מוטי יוגב ללשכתו, פרסמו ביום רביעי האחרון הליכוד והבית היהודי הודעה משותפת ובה פרטי ההסכם. בתמורה לריצה משותפת עם "עוצמה יהודית" מתחייב ראש הממשלה לשריין את המקום ה־28 ברשימת הליכוד לאחד מחברי הבית היהודי, סגן השר אלי בן דהן, שלאחר הבחירות יפרוש מרשימת הליכוד ויחזור לסיעת הבית היהודי.

נוסף לכך, “נתניהו מתחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים בממשלתו ולקדם “חוק נורווגי רחב”, שיאפשר לשני שרים להתפטר מתפקידם ולהכניס במקומם חברי כנסת אחרים ברשימה. נתניהו אמר לאחר הסיכום: “אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד”.