ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום (שבת) לביקורת הנוקבת מהשמאל על האיחוד בין מפלגות הימין הקיצוני - הבית היהודי ועוצמה ישראלית, מהלך שהוביל נתניהו בעצמו, וכתב בפוסט בפייסבוק כי מדובר בצביעות ומוסר כפול של השמאל. "הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם". 



"ב-99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח׳ המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומר״צ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח״כים הערביים לגיטימיים לממשלה. לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד", הוסיף נתניהו בפוסט. 


לפני כשלושה ימים נודע כי אושר הסכם האיחוד במפלגות הימין, דבר אשר גרר ביקורות רבות כנגד נתניהו, שעודד את האיחוד בין שני המפלגות הקיצוניות ואך הבטיח כי ישריין מקום ברשימת הליכוד לנציג הבית היהודי. כמו כן ראש הממשלה התחייב למסור למפלגה המאוחדת שני תפקידי שרים משמעותיים בממשלתו, זאת למען יצירת גוש חוסם כאמור בימין. לאחר שאושר האיחוד נתניהו התקשר לראשי המפלגות ובירך אותם על אישור ההסכם. 

בן גביר, ממפלגת עוצמה יהודית. צילום: מרק ישראל סלם



ביקורת על האיחוד הגיעה גם מארה"ב, כאשר השדולה הפרו ישראלית איפא"ק גינתה אמש את מפלגת עוצמה יהודית. בהודעה מטעם השדולה נמסר: "אנו מסכימים עם אנשי הוועדה היהודית-אמריקנית (AJC), יש לנו מדיניות ארוכת שנים שבמסגרתה לא ניפגש עם אנשי המפלגה הגזענית הזו, שראוי לגנותה".



יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תמך בגינוי של איפא"ק ומסר כי מדובר בגינוי ברור. "העובדה שנתניהו תומך במפלגת כהניסטים קיצונית היא חציית גבול מביכה ומקוממת. אנחנו נעשה הכל כדי שהמפלגה הגזענית הזאת לא תיכנס לממשלה הבאה". 


בעוצמה יהודית הגיבו היום לדברי איפא"ק ומסרו כי "אנו קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות. כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל. מכל מקום  הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים;  מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת. הם גם מעולם לא יצאו נגד גורמים בשמאל הישראלי כמו עופר כסיף  המבקשים לבטל את המדינה היהודית".