יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שהתאחד השבוע עם מפלגתו של בני גנץ למפלגה אחת בשם "כחול לבן", סיפר היום (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, על המהלך הדרמטי, ואמר כי האיחוד בגוש הימין הוא שקידם את האיחוד עם גנץ. "כשהתחיל להיכנס הסיפור שהכהניסטים נכנסים לכנסת, ושנתניהו הבטיח לסמוטריץ' שהוא יהיה שר החינוך שלנו, ופה הכל זז הצידה".



עשית את הבר הנכון?
"אני מרגיש שעשיתי את הדבר הנכון. בתוך הערכים שלי, בתוך הסיבות האמיתיות שבשבילן הלכתי לפוליטיקה. אמרתי לעצמי שיש לי שלושה ילדים ושאלתי את עצמי מה אני חייב להם. את זה אני חייב להם". 

לפיד הרחיב וסיפר על המגעים בינו לבין גנץ, והוסיף כי הוא מאמין ביכולתו של גנץ להיות ראש ממשלה טוב. "התחלנו את הדיון בינינו בזה שאמרנו ששנינו טובים. לא הייתי יושב פה אם לא הייתי חושב שגנץ יכול להיות ראש ממשלה מצוין, ובטח יותר טוב מנתניהו". על השיחות שקיימו ביניהם אמר לפיד כי "דיברנו על נושא הביטחון, דת ומדינה ועוד". 

"להבדיל מנתניהו, שכבר אין לידו אף אחד, גנץ יודע להוביל צוות", הוסיף  לפיד. "ראיתי אותו כבר בתוך משברים. היינו ביחד בקבינט. ראיתי איך הוא שומר על קור רוח, וראיתי איך הוא מנהל, איך הוא מפוקס. בוגי וגבי נכנסו לחדר, שניהם היו מפקדים שלו, וראיתי כיצד נוצר מצב שבו הם מקבלים את המנהיגות שלו. כשאתה עושה את מה שנכון למדינת ישראל, אתה אף פעם לא מרגיש חולשה".


האם קיבלת תשובות על ענייני מהות?
"כחול לבן היא מפלגה בת 48 שעות. יש צוותים שיושבים עכשיו ובתוך 15 יום נצא עם מצא משותף. אנחנו לא דיברנו מילה עם הערבים על גוש חוסם. אני ביקשתי לפסול את בל"ד וחנין זועבי מלרוץ לכנסת. אנחנו לא צריכים גוש חוסם כדי להקים ממשלה".
בהמשך הראיון הודיע לפיד כי "לא נשב עם נתניהו עם כתב אישום לפני שימוע. אני רוצה לראות את כתב האישום, אבל אני לא אשב בממשלת נתניהו עם כתב אישום". כשנשאל האם בהתאם להצגת התכנית המדינית של טראמפ, מפלגת כחול לבן תצטרף לממשלת אחדות, ענה: "אני אתמוך מבחוץ בממשלה שמקדמת תכנית מדינית. אני לא חושב שנתניהו יוביל את הממשלה הבאה. לא רק שכחול-לבן הוקמה, מה שעוד קרה זה שנתניהו יכניס את הכהניסטים לממשלה וייתן לסמוטריץ' את תיק החינוך. אלה אנשים שאומרים לעצמם שהם רוצים מדינה לאומנית-גזענית לא דמוקרטית".