סגן שר הבריאות וחבר הכנסת מטעם סיעת יהדות התורה נשא היום (ראשון) דברים באירוע פתיחת מטה הסיעה בבני ברק הבהיר כי הוא לא יצטרף לממשלה שיאיר לפיד נמצא בה אחרי שזה האחרון, לטענתו, "פגע בציבור החרדי ורושש אותו".



"לפיד השפיל אותנו, ביזה, רושש את הציבור שלנו, פגע בנו עם קצבאות הילדים, הוא אומר שהוא הולך לתת לבריאות? הוא אומר על הציבור שלנו שאנחנו לקחנו את הכסף. שנתיים הוא לא נתן לנו כלום, ולא לבריאות. להעלות את הסל תרופות, אני העליתי, לכן אני אומר, אנחנו לא נעבור בשתיקה", אמר ליצמן.



סגן השר המשיך ואמר כי הוא אינו מבין "למה גנץ התחבר עם אדם שנכשל במשרד האוצר. אנחנו נעלה את הגיוס והשבת, אבל גם את הנושאים החברתיים. מי שמטיף לנו ללמוד ליבה לא עשה בגרות ונכשל כשר אוצר".



עוד אמר ליצמן, כי "יש לנו הישגים דרמטיים לציבור ולא רק לחרדים. במשך שנתיים לפיד ויעל גרמן היו באוצר ובבריאות ולא עשו כלום לחיזוק המערכת. אנחנו הכפלנו את תקציבי הבריאות ונמשיך בזה פניות הציבור הוא יסוד ועקרון אצלנו, לחרדים ולחילונים, לערבים ולכל מי שפונה אלינו והכל לפי החוק. לא נרפה מזה", אמר סגן השר.



חבר הכנסת משה גפני אמר באותו אירוע: "אנחנו הולכים עם ביבי נתניהו. אני מציע שיפסיקו לשאול אותנו את השאלות האלה. מה יהיה אם יהיה כתב אישום? יש חוק במדינה ונפעל על פי חוק. עם לפיד לא הולכים לקואליציה. אמרנו את זה ולא צריך לומר שוב".



ח"כ אורי מקלב אמר בפתיחת המטה כי "המשמעות של החיבור במפלגות הימין הוא הסדר מדיני בעוד חיזוק המפלגות החרדיות אקוטי. אני לא מבין את ההפכפכות הזו שבין לילה יש מפלגה שבה מי שמצביע לגנץ מקבל את לפיד עם מספר מנדטים גבוה. אנחנו מכירים את ההכפשות, אנחנו מוכנים להסדר כזה שיתנו לנו רבע בלבד מהמיסים שהציבור החרדי משלם. יש ציבור שחי משטיפת המוח הזו של יש עתיד, ההכפשה הזו שהחרדים גונבים לו את התקציבים, הם משתמשים בהסברה שלנו כנגדנו, אנחנו נראה לציבור את התמונה האמיתית".



עוד הוסיף מקלב, כי "הציבור החרדי לא ממקסם את היכולות האלקטוראליות שלו. יש ציבור גדול יותר שצריך להצביע עבורנו. כאלה שלמדו במוסדות החרדים ויש להם משפחה חרדית. מי שמצביע ליהדות התורה מחזק את גוש הימין. יהדות התורה זו המפלגה הכי יציבה. אנחנו לא צריכים פרסומאים. רק העשייה היומיומית מספיקה. אנחנו מצטיינים בכל פרמטר, חברתי, כלכלי וציבורי. אנחנו המפלגה היחידה שדרשה את הטבות המס ואת הנושאים הבריאותיים".



"אנחנו קוראים לכל הציבור, תחזרו להצביע באחריות ליהדות התורה", אמר מקלב. "מי שנמצא בכנסת יודע שהליכוד מביא יוזמות נגד מסורת ישראל. מי שמצביע לליכוד מחזק אותם בזה. ההצבעה ליהדות התורה תרוויח גם הצבעה לגוש הימין וגם את שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל".