האם השיריון הנוצץ של אבי גבאי לא יוכל להתמודד בבחירות? יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר פנה הערב (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, למפלגת העבודה ולמשובץ במקום השני ברשימה, האלוף במילואים טל רוסו, ובו ביקש לבדוק האם האחרון רשאי להשתתף בבחירות.



על פי המכתב, רוסו שירת בצבא במילואים בתנאי קבע עד חודש מאי 2017, כאשר חוק הצינון קובע שקצין בכיר לא יכול להתמודד בבחירות עד שיעברו שלוש שנים מרגע שחרורו. מצלר פנה בפנייה דומה גם לליכוד, שם בנוגע למועמד המוצב במקום ה-19 ברשימת המפלגה, פנחס עידן, עליו נטען כי הוא הוריד את עצמו בדרגה ברשות שדות התעופה, וזאת כדי שלא ייצטרך לעמוד בתקופת צינון לעובדי מדינה. 



אם אכן תיפסל מועמדותו של רוסו, הדבר יהווה מכה קשה ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שסמך על הקצין הבכיר כדמות הביטחונית העיקרית של המפלגה, ואף שיבץ אותו במקום השני כשיריון אישי שניתן לו על ידי המפלגה. מה שמגביר את המבוכה במפלגת העבודה היא העובדה שמועד הגשת הרשימות לכנסת כבר עבר, דבר שאומר שאם אכן תיפסל מועמדותו של רוסו, מפלגת העבודה לא תוכל לשבץ ברשימתה דמות ביטחונית במקומו.



ממפלגת העבודה נמסר: האלוף במיל' טל רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט. רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים הוא לוחם עתיר זכויות. אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה.



מהליכוד נמסר: קבלנו רק כעת את פניית השופט וטרם גבשנו עמדה בעניין.