בלגן בגוש הימין? יו"ר מפלגת "האיחוד הלאומי", בצלאל סמוטריץ', שהתאחד לאחרונה עם "עוצמה יהודית" ו"הבית היהודי", פרסם היום (שלישי) בדף הטוויטר שלו ציוץ ובו הוא תוקף את דבריו של שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר "הימין החדש". סמוטריץ' צירף בציוץ צילומי מסך המציגים שני ציטוטים שונים של בנט המתייחסים לאיחוד בין מפלגת "עוצמה יהודית" ו"הבית היהודי", כאשר בכל ציטוט מבטא בנט עמדה שונה לגמרי. 



"יש מי שנוהגים באחריות. יש מי שסובלים קשות מבעיית אמינות", כתב סמוטריץ' בציוצו. בצילומי המסך מופיעים הציטוטים של בנט, באחד מהם, שהתפרסם ב-05.02.2019, הוא אומר: "חיוני סמוטריץ' יתאחד עם עוצמה יהודית", ואילו בציטוט השני, אותו אמר בנט היום, הוא מביע עמדה מנוגדת ואומר: "אני לא מקבל את העמדות שלהם בכלל (על עוצמה יהודית). אנשים שרואים בכהנא מודל, לא ראויים לשבת בכנסת".



כאמור, בנט סותר את עצמו ומבטא שתי עמדות מנוגדות בהפרש של כמה שבועות בלבד. סמוטריץ' מבקר את בנט על הניגוד המוחלט בהצגת עמדותיו, וגם ביקורתו של ח"כ מטעם מפלגת עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, לא מאחרת להגיע. בראיון ל"כאן 11" אומר בן ארי בתגובה לבנט: "נפתול מתוק, שרק לפני שבועיים אמר לסמוטריץ' - 'אתה חייב להתאחד עם עוצמה יהודית'. פתאום עוצמה יהודית הם לא לגיטימיים. אני לא הייתי כמוך, לא שחררתי מחבלים שלוש פעמים בזה אחר זה תמורת שום דבר, נפתול יקר". 






המתקפות בין "הבית היהודי" ו"עוצמה יהודית" לבין בנט מצטרפות לקרבות המתחוללות בימים האחרונים בתוך גוש הימין. אמש תקף בנט את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והאשים אותו בתיאום עם מפלגת "כחול-לבן" על ישיבה משותפת בקואליציה לאחר הבחירות, והקמת מדינה פלסטינית. בליכוד הגיבו ותקפו את מפלגת "הימין החדש"