על רקע המצב הקשה בסקרים, הציג הערב (שלישי) שר האוצר, משה כחלון, את חברי רשימת מפלגת כולנו לכנסת ה-21. בנאום שנשא במסיבת העיתונאים, שהתקיימה בראשון לציון, התייחס כחלון לעובדה שמפלגתו לא חברה לאף רשימה אחרת. "כל היום אנחנו שומעים, 'למה לא התחברת? איפה הם היו כשהיינו צריכים לעשות נקודות זיכוי למשפחות צעירות? כשדאגנו לסטודנטים? אנחנו המפלגה הימנית הלאומית היחידה במדינה. אין עוד כאלה". 



כחלון המשיך ועקץ את רשימת "כחול לבן": "רצנו לבד כי אנחנו מפלגה חברתית, לאומית, כלכלית היחידה שרצה במדינת ישראל. למה שאתחבר עם האנשים שמטשטשים את הזהות שלנו? לנו יש זהות ברורה ואנחנו לא מתכוונים לוותר על הזהות של מפלגת כולנו". 
עוד הבטיח כחלון, כי "אם אהיה שר אוצר יהיו מעונות יום מפוקחים על חינוך איכותי. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יתחנכו מגיל לידה במשרד החינוך. ונעצור את העושק הזה – התשלום החודשי יהיה 1,200 שקל. עשינו את זה בצהרונים – נעשה את זה במעונות היום".
 

תחת הכותרת "ימין שפוי" העביר כחלון מסר נחרץ נגד כל מתווה שמגבש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואמר: "אין פרטנר מדיני בצד השני. בעת הזאת אין עם מי לדבר. אני לא ראיתי את התכנית של טראמפ. אין משהו שאני יודע עליו שהוא מובנה וברור. אבל אם זה יהיה תלוי בפלסטינים, לא יהיה שום דבר. אפשר להביא כמה תכניות שרוצים. זה הסיפור שלנו עם הפלסטינים. מפלגת כולנו תגיד 'לא' לחזרה לקווי 67. זה ימין ממלכתי שפוי".  
 
שר האוצר התייחס כמובן גם למצב הכלכלי והחברתי במדינה, ואמר כי "בבחירות האלה הציבור יבחר לא רק מפלגה. כל משפחה בישראל תצביע על העתיד שלה". הוא ציין את המצב הלא טוב בבתי החולים והציג את התוכנית של מפלגתו לשיפור המצב במערכת הבריאות: "מהפכת הבריאות החדשה שלנו היא אשפוז בית, היתרונות שלו, ואני אומר מניסיוני האישי, אבדנו את אמא שלנו בעת האחרונה וליווינו אותה ברגעיה האחרונים בסביבה נוחה, בלי זיהומים מיותרים, בבית. המכשור והטיפול הכי טוב, אשפוז בית פרושו מתן מענה רפואי ומכשור מתקדם עבור החולה תוך הקטנת זיהומים. תקצבנו 300 מיטות כאלה, לצערי יש בעיות בירוקרטיות עם משרד הבריאות ונאלץ להגדיל את זה בכנסת הבאה".

"הכוחות החזקים במשק לא רוצים שאהיה שר אוצר"

גם משבר הדיור לא נפקד מהנאום, ושר האוצר הבטיח כי ימשיך עם מחיר למשתכן - תוכנית הדגל שלו במלחמה במחירי הדיור. "כולנו תהיה ממשלה לאומית, שמפעילה מדיניות כלכלית עם נשמה", אמר, "כשאמשיך לכהן כשר אוצר, איש לא יגזול מאיתנו את המחיר למשתכן. שיחלמו. לא ניתן להחזיר את ספסרות הקרקעות. נהיה מספיק חזקים, כולנו תהיה מספיק חזקה, ממשלה לאומית שרואה את המדיניות הכלכלית עם נשמה".

שר האוצר גם תקף את מי שלדבריו מנסה למנוע ממנו לחזור למשרד האוצר אחרי הבחירות: "אתם צריכים לדעת, מתעצבים כוחות הכי חזקים במשק, שלא רוצים שאהיה שר אוצר. לוקחים עמלות מהכיס שלכם לכיס שלהם. מנכ"ל אזורים פועל כדי שכחלון לא יהיה שר אוצר, 'נבלום את מחיר למשתכן ונחזור להרוויח'. הם לוקחים כסף של זוגות צעירים, של הילדים שלכם. אתמול אמר יו"ר איגוד הקבלנים: 'עד המחיר למשתכן חגגנו'. מי ששילם זה אתם. והם יעשו הכל כדי שכחלון לא יהיה שר אוצר. אין פה בושה. אי אפשר לאיים עלינו. אי אפשר להפחיד אותנו. ניסו, אבל לא הצליחו. אנחנו לא בכיס של אף אחד. אנחנו עובדים רק של הציבור במדינת ישראל. כל הפרויקטים האלה נמצאים בסכנה אם אנחנו לא נהיה שם. מי שרוצה להמר על החיים שלו ושל המשפחה שלו, בבקשה, ברצותו יוותר לעצמו או ילחם על מפלגה שנלחמת עבורו".

"אנחנו בחרנו באזרחי מדינת ישראל. לא בחברי מרכז, לא במצביעים כאלה ואחרים, בחרנו בכם, באזרחי מדינת ישראל ואם אנחנו רוצים שהדברים יתקיימו, אנחנו צריכים להיות שם. ארבע שנים חיזקנו את כלכלת ישראל. מעולם הכלכלה לא היתה חזקה כמו היום, פירות הצמיחה הגיעו לציבור הרחב, חילקנו אותם לכל אחד ואחת מכם, זה מה שעשינו עם הכסף ולא נתנו לקבוצת פריווילגים".

שמונת המקומות הראשונים ברשימת כולנו לכנסת ה-21 הם: 1. משה כחלון. 2. אלי כהן. 3. יפעת שאשא ביטון. 4. רועי פולקמן. 5. טלי פולסקוב. 6. מירב בן ארי. 7 אכרם חסון. 8. פנטהון סיום.