פרשן החדשות גיא פלג התייחס היום (שישי) בשיחה עם ניסים משעל להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה נתניהו יעמוד לשימוע בסיומו יוחלט האם יוגש נגדו כתב אישום בגין כמה עבירות בהן שוחד. "אני מוכרח להודות שקצת פחות הבנתי את תיק 4000, כי אמרתי לעצמי מצד אחד שראש הממשלה ניסה, וממש שלט באתר האינטרנט וואלה - זה היה לי ברור, אבל מצד שני תהיתי עד כמה ראש הממשלה יכול להיות מעורב באישור של מיזוג כזה, הרי מדובר בפעולות של אנשי מקצוע", הסביר ב-103FM, "אני מבין מכתב החשדות שיש עדויות בידי המדינה והבנתי שארדן רצה להישאר שר התקשורת".
הוא אמר כי "ארדן היה אז מקורב המקורבים של ראש הממשלה, פעם לא היו מעלים את רגב אלא היו מעלים את ארדן שיגן על נתניהו. הוא רצה להמשיך להיות שר התקשורת וראש הממשלה אומר לו לא". פלג הסביר: "הסירוב נאמר לא משום שניר חפץ לחש על אוזנו של נתניהו, אלא משום ששאול אלוביץ' לא היה מרוצה ממנו, כי הוא לא סיפק את הסחורה והפריע - אז ראש הממשלה הזיז אותו ולקח לעצמו את התיק".

העיתונאי ציין כי "אז ראש הממשלה שולח נציגים למנכל ברגר של משרד התקשורת ואומר להם 'חברה שאול לא מרוצה תפעלו למענו תסגרו את העניין הזה', תפעלו למענו וכנראה שאבי ברגר מעיד על כך. הוא סירב אז העיפו אותו ומינו תחתיו מישהו שמבין בתקשורת ורגולציה. מינו אדם מאוד מוכשר לפי מה שאני רואה שהוא עשה לאחרונה. עם זאת, אדם שאין לו מושג בתחום הפך למנכ"ל משרד התקשורת - ומאוחר יותר הפך לעד מדינה". 
פלג הוסיף: "הוא מספר על פגישה לילית בבית ראש הממשלה, במהלכן נאמר לו לעשות מה שאלוביץ' מבקש - זו לא עדות שעומדת לבד, מעל או מאחורי עדות עד המדינה יש אין סוף ראיות תומכות בין היתר הוא פותח ערוץ סודי למנכ"לית בזק (סטלה הנדלר) וביחד הם קידמו את התוכנית שהניבה לאלוביץ' מיליארד שקל". 



 
נתניהו אומר שמתנהל נגדו מסע ציד ורדיפה פוליטית
"תראה, אני רק רוצה להגיד בכנות - התחושה הזאת של חשוד או נאשם, שהמערכת לוקחת אותו באופן אישי ושהמניעים שלה המקורות המודיעיניים והעדים הם פועלים ממניעים זרים היא תחושה שמשותפת לכל חשוד. לכל נאשם בכל תיק תיק יש דינמיקה בחקירה שבה אתה משוכנע שהחוקר חולם עליך ורודף אותך באופן אישי . הוא מבין את חומרת הדברים". 
"האם כשאתה ראש הממשלה ואתה עומד בראש המדינה אתה לא צריך, חרף התחושות הקשות ואולי אמיתיות שלך, אתה צריך לומר אני לא יכול לדבר כמו כל חשוד אני בכל זאת צריך לחשוב על המדינה שי ניצן וליאת בן ארי הם אנשים פרטיים שמייצגים בפני האזרחים את שלטון החוק", ציין פלג, "אולי אני לא יכול בנאום ללכת על הראש שלהם. אתמול היו טענות בעניינו של שי ניצן בנאום של ראש הממשלה, זה היה זריית חול בעיני הציבור כשהוא ציטט גזר דין שבו נטען לאכיפה בררנית של שי ניצן כלפי ימנים וזה נדחה בערעור". הוא סיכם: "במדינת ישראל עבירת שוחד שווה כניסה לכלא, בית המשפט העליון אמר בתיק גבסו שהיה ראש עיריית נצרת עילית בית המשפט העליון אמר לא יהיה בישראל מצב שאיש שציבור יקבל שוחד ולא ישלח לכלא".
המסקנה היא שכתבי האישום הללו מובילים את נתניהו לכלא 
"עוד לא היה שימוע, ובשימוע דברים מתהפכים. עבירת שוחד יכולה לרדת להפרת אמונים והפרת אמונים יכולה בכלל להימחק. רעיית רה"מ ובנו של רה"מ יצאו מתיק 4000 אין חולק על כך ששרה הייתה מאוד פעילה היא פנתה ודרשה דרישות מאיריס אלוביץ' היא דרשה דרישות כי סברה שמגיע לה. למה שרה לא מרימה טלפון אליך ואליי כי היא מבינה שאנחנו לא חייבים לה כלום".