מלחמת אחים:אלונה ברקת, שמתמודדת לכנסת במסגרת מפלגת "הימין החדש", תקפה את המפלגה האחות בציונות הדתית, איחוד מפלגות הימין, והאשימה אותה בפילוג וגזענות. הדברים שפורסמו הערב (שני) במהדורת "החדשות", הוקלטו במפגש תומכים והגיעו בתגובה למודעה שפרסמה מפלגת איחוד מפלגות הימין, בה היא תקפה את ברקת בתמיכה במשחקי כדורגל בשבת.



"המפד"ל היום היא מפלגה גזענית, נקודה סוף", האשימה ברקת, כשהיא מתייחסת למפלגת הציונות הדתית הוותיקה, שגלגולה המודרני במפלגת איחוד מפלגות הימין. "אין לי בעיה להגיד את זה. אנשים קטנים בעיניי, אנשים קטנים שמחפשים את המפלג במקום את המקרב. זה לא המפד"ל שאני מכירה נקודה סוף. המפד"ל שאני מכירה דיברו עם חילונים, היה שיח זה היה מרכז הרב של פעם, הדברים שאנחנו גדלנו עליהם. אלה ערכים". 


סטו מדרך המפד"ל? רפי פרץ, צילום: יהודה חיים, פלאש 90
סטו מדרך המפד"ל? רפי פרץ, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

 

"מה הם מחפשים היום?", שאלה ברקת, "מה? להוציא אנשים שייראו לא טוב? סליחה. אני כן, אני באה מבית דתי, יש לי המון כבוד לדת. אני היום בן אדם מסורתי חילוני וכן, כדורגל משחקים בשבת. הוא רוצה לפתור את הבעיה הזאת? מצוין שיבנה עוד מגרשים, אין מגרשים זה נורא כיף לשבת וסיסמאות".

"אין סיכוי שהייתי באה לבית היהודי. הם גם לא מקבלים אותי וגם לא הייתי באה, זה לא הבית שלי", סיימה ברקת את דבריה. בתגובה לדברים, תקפו באיחוד מפלגות הימין את ברקת, והבהירו כי גם אם הייתה מעוניינת להצטרף למפלגה - לא היו מקבלים אותה. "לא היינו לוקחים את אלונה ברקת בגלל התרומה הכספית הגדולה שלה לסיוע לגירוש היהודים בגוש קטיף, אנחנו לא מחפשים עוד מישהו שיעשה עלינו אקזיט", נמסר מהמפלגה. במפלגתה של ברקת סירבו להגיב.


בתגובה לדברים, כתב חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בעמוד הטוויטר שלו: "שלום אלונה, אם נפגעת באופן אישי זו לא הייתה הכוונה, אבל זה לא עניין אישי. במהות יש כאן שתי סוגיות חשובות: ב-2005 תרמת מכספך לקידום הגירוש מגוש קטיף. היום את אחראית לחילול שבת המוני ולהדרת הציבור הדתי ממגרשי הכדורגל. זה בהחלט משהו שחשוב שציבור הבוחרים יכיר. מה זה קשור לגזענות?".