יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, הגיש תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד עיתון ישראל היום, כך פורסם לראשונה אמש בתכנית "הצינור" בערוץ 13. תביעת הדיבה מגיעה על רקע פרסומים שונים בעיתון הנוגעים לטענות נגדו על הטרדה מינית לכאורה לפני כ-40 שנים בכפר הירוק, אחת מהן אנונימית ולא מטעם הנפגעת לכאורה, אלא מטעם אחיה.



גנץ הגיש את כתב התביעה באמצעות עורכי הדין בועז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה ממשרדו של בן צור. 

נגד גנץ, כזכור, פורסמו שתי טענות בנוגע להטרדה מינית: האחת ע"י נאווה ג'ייקובס המתגוררת בארה"ב, אשר טוענת כי בעת שהייתה בת 14 הוא חשף את עצמו בפניה. תלונה שנייה הגיעה מטעם אדם אנונימי ששוחח עם "ישראל היום", שטוען כי בזמן שאחותו הייתה בת 7 חשף עצמו גנץ בפניה ובפני אמו. לאחר שאחותו, הנפגעת לכאורה, טענה כי לא היו דברים מעולם, פרסם "ישראל היום" כי אחיה נמצא דובר אמת בפוליגרף - מה שהיה, ככל הנראה, הקש ששבר את גב הגמל מבחינת גנץ.


בכתבה שפורסמה בעיתון באשר לבדיקת הפוליגרף, לא נכתב מה היו השאלות שנשאל המתלונן, האם הבדיקה נעשתה מטעמו או מטעם העיתון ו"ישראל היום" אף לא השיב לשאלות בעניין. לדברי גנץ, "אין שחר לדברים. לא היו דברים מעולם. מדובר בבדיות ובשקרים גסים, עלילת דם של ממש".


יו"ר "כחול לבן" טוען מתחילת קמפיין מערכת הבחירות כי העיתון תומך באופן מוצהר בראש הממשלה בנימין נתניהו, מסקר אותו באופן מוטה ומפרסם דיווחים שקריים הנוגעים אליו. במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ששלח לעיתון, כתב גנץ כי "נוכח חזרתכם האובססיבית על פרסומים בדויים אלה, הרי שככל שלא תפעלו כתוך שעתיים ממועד קבלת מכתבנו זה, תוגש נגדכם תביעה מחר". המכתב נשלח ב-5 למרץ.

לטענתו, "בדיקת הפוליגרף מפוקפקת בעליל, שמתמונתה כפי שפורסמה נמחק תאריך ביצוע הבדיקה כמו גם שמוע של מבצעה - ה"מתלונן" דובר אמת. כאמור, כל זאת שעה ש"כלת השמחה", אותה "אחות קטנה", כופרת בדברים לחלוטין".


גנץ טוען: קשר בין החלטת היועמ"ש לפרסומים 

בכתב התביעה שפורסם, טוען גנץ נגד ארבעה פרסומים שקריים בנושא התלונות נגדו, כולם הופיעו במהדורת המודפסת ובאתר האינטרנט של העיתון. לאחר שהעיתון דחה את טענותיו, החליט גנץ להגיש תביעה נגדו בנושא.

לטענת גנץ, "הפרסומים הכוזבים נעשו בכוונת מכוון ובחוסר תום לב גמור. על חוסר תום הלב בענייננו מעידה התנהלותו השיטתית של ישראל היום. הנתבעת פרסמה, כאמור, סדרה ארוכה של פרסומים בנושא זה, בהבלטה מוגברת ובכוונת מכוון. פרסומים אלה הופיעו במקומות בולטים באתר האינטרנט, לעיתים בכותרת הראשית שלו, ובעיתון המודפס, לרבות יחד עם הפניה מהעמוד הראשון".

עוד טען, כי "הדברים פורסמו יממה אחת לפני פרסומה הצפוי של החלטת היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירות של ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, בתיקים המכונים "1000", "2000" ו-"4000", והדברים מדברים בעד עצמם". בנוסף, טען גנץ כי פוסט התלונה של נאווה ג'ייקובס בעניינו היה "טקסט שעובד ובושל על ידי גורם חיצוני בעל עניין", שכן בכל שאר הפרסומים השוטפים שלה היא כותבת בסגנון שונה, המלווה בשגיאות כתיב רבות וסימני קריאה רבים, בעוד המכתב מנוסח בצורה מוקפדת.

"ישראל היום" סירב להעביר תגובה לכתבה.