מספר 4 במפלגת כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס לתמלילים שפורסמו שלשום מתוך חקירתו, בהם נשמע קורא לראש מפלגתו בני גנץ 'חמור'. בראיון שהעניק לחברת החדשות, אמר אשכנזי: "השיחה הזו היתה ידועה לי ולבני. ישבתי עם בני לפני שש שנים כשזה נודע לי. הוא אף פעם לא היה חמור. זו היתה סוג של התבטאות. במרחב הפרטי שלי אני מדבר כמו גולנצ'יק". בנוסף ציין כי הוא משוכנע שלבני גנץ יש את כל הכישורים להיות ראש ממשלה. "אני כרגע לא עוסק ביום שאחרי", אמר בהתייחסות לתפקיד שיקבל לאחר הבחירות, "אני לא מוטרד מיכולתי להשפיע. תהיה לי יד על ההגה". 

על פרשת הרפז אמר אשכנזי: "מדובר במערכת יחסים שהתקלקלה בין הלשכות של שר הביטחון לביני מסיבות לא ברורות. המטרה היתה למרר לי את החיים. בשלב מסוים שקלתי להתפטר מהתפקיד. אני כבר אמרתי בעבר שאני לוקח את האחריות על מה שעשיתי. אני מבחינתי השארתי את הפרשה מאחורי".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס כינוס של תנועת הליכוד בהיכל התרבות בבאר שבע לדבריו של אשכנזי ותקף את ראשי מפלגת כחול לבן. "מספר אחד, בני גנץ, תומך בפינוי ישובים, כלומר ליישם התנתקות במקומות אחרים. לפיד רוצה לפנות עד 90 אלף מתיישבים. לא שמאל. מספר שלוש בוגי יעלון התנגד לתקיפה באירן". על אשכנזי אמר: "שמעתם מה הוא אמר על מספר אחד? (גנץ) אני לא מתבטא כך".

עוד הוסיף נתניהו: "הם הקדימו את פורים, הם מתחפשים. הם אומרים אנחנו לא שמאל. זה לא סתם שמאל, זה שמאל בריבוע. זה שמאל ברוטציה. אתם מצביעים גנץ ומקבלים לפיד, אתם מקבלים שמאל".

נתניהו בבאר שבע. צילום: מירן שפילברג"


״לפיד וגנץ זה שמאל בריבוע, שמאל ברוטציה. מצביעים גנץ ומקבלים לפיד. הם הביאו כמה אנשים שהם כביכול בימין, עלי תאנה. הם עשו זאת כדי להסתיר את השמאל שלהם. כבר היינו בסרט הזה וקיבלנו אוסלו ואינתיפאדה. אלפי הרוגים. אנשים פחדו להיכנס לקניונים, למסעדות ולאוטובוסים. אסור לחזור על הטעות הזאת. זאת מהות הבחירות: או ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל חלשה של לפיד וגנץ שתלויה לחלוטין במפלגות הערביות. אין להם שום אפשרות להקים את הממשלה שלהם בלי התמיכה של חברי הכנסת מהמפלגות הערביות שרובם לא מכירים במדינת ישראל ושיש שם מפלגות אסלאמיסטיות ואנטי ציוניות. לכן זה או טיבי או ביבי. הם תלויים לחלוטין בקולות האלה וכשאין להם תסריטים מוכנים הם מודים בזה וזה נכון. הבחירה היא בין ימין לשמאל.
 
"זה קרב צמוד וזה לא פשוט כי השמאל התאחד ואני לא מזלזל בזה. כי התקשורת עוברת כל גבול. היא מגויסת ברובה המכריע. אגב ראיתי שיש אחד שחורג מהקו ואומרים 'איך זה יכול להיות. זאת פגיעה בדמוקרטיה'. הדמוקרטיה שלהם זה צפון קוריאה. להם יש את התקשורת, לנו יש את העם״, תקף נתניהו.

כזכור, תמלילי דבריו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מתוך חקירתו במסגרת "פרשת הרפז", נחשפו שלשום במהדורת החדשות של קשת 12. מהתמלילים עולה כי אשכנזי נשאל על הקשר שלו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, תקף את שר הביטחון דאז אהוד ברק וכינה את בני גנץ, שהיה אז סגנו, "חמור".
החוקר הטיח באשכנזי כי אמר בהקשר של ברק: "אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים". בתגובה אמר אשכנזי לחוקר: "לא זוכר למה התכוונתי, התכוונתי שהמלחמה שלי עם ברק היא אינטרס אישי, פוליטי, הערכתי שזה יימשך".
 

על הקשר עם מוזס אמר: "שיפר כתב (ב"ידיעות אחרונות" - א"ל) שהרמטכ"ל מתדרך את עמיתו האמריקאי שאין אופציה לתקיפה באיראן. זאת דרך להאשים אותי ב... אני לא רוצה אפילו להגיד את המונח הזה פה. אז ברור שאני מדבר עם האנשים, אני מדבר גם עם נוני". תשע שנים לפני שיתייצב כמספר ארבע ברשימת כחול לבן בראשות גנץ, היה אשכנזי הרמטכ"ל, וגנץ - סגנו. יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב שלו מהצפון. המקורב סיפר לו שגנץ סייר באזור. אשכנזי, שרצה בכלל סגן אחר, השיב: "הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי, החמור הזה".