בדרך לכנסת עוברים במוקטעה: ראשת מרצ תמר זנדברג הגיעה היום (ראשון) לביקור ברמאללה, ופגשה את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במוקטעה, שם השניים הדגישו את חשיבות השלום והתיאום הביטחוני. במהלך הפגישה אבו מאזן הדגיש את חשיבות התיאום הביטחוני, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי בתקופתו השלום התרחק.



"המרחק בין רמאללה לבין בית ראש הממשלה בירושלים הוא 25 דקות, אבל בתקופת נתניהו הפך המרחק ל-25 שנים", תקף אבו מאזן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על מה שהוא הגדיר כסרבנות השלום של נתניהו, והוסיף "הדרך הטובה ביותר היא משא ומתן ישיר, ללא מתווכים. זה מה שהוכח באוסלו". יו"ר הרשות התייחס להגעת משלחת מרצ ואמר: "אני מעריך את האומץ שאתם מגלים לבוא בזמן מערכת הבחירות. אתם כאן למרות שאתם יודעים שיהיו מי שינצלו את זה נגדכם, לכן זה מראה על אומץ". 

"שלום יבטיח את ביטחון ישראל". הפגישה בין אבו מאזן לתמר זנדברג, צילום: אלעד מלכא
"שלום יבטיח את ביטחון ישראל". הפגישה בין אבו מאזן לתמר זנדברג, צילום: אלעד מלכא


אבו מאזן: משמרים את הקשר עם ה-CIA
 בהתייחסו למאבק בטרור ציין אבו מאזן כי "המאבק בטרור חשוב לנו ונתעקש עליו גם במסגרת פסגת הליגה הערבית הצפויה בסוף החודש בסעודיה". אבו מאזן ציין עוד כי "אנחנו ניתקנו כל קשר עם הממשל האמריקאי. מכיוון שהביטחון הוא בעבורנו ערך מקודש אנחנו משמרים את הקשר עם ה-CIA בלבד". זנברג בירכה על הדברים והביעה את שביעות רצונה מהתבטאויותיו של יו"ר הרשות בנוגע לחשיבות השלום.

"אנחנו באנו לכאן עם מסר של שלום. להעביר את המסר ששלום הוא הנושא שצריך לעמוד במוקד הבחירות ולעמוד על סדר יומה של הממשלה הבאה", אמרה זנדברג והוסיפה כי, "שלום יבטיח את הביטחון של ישראל והוא האינטרס של שני העמים. הדרך לשלום עוברת במשא ומתן לשתי מדינות. זה מה שצריך לעמוד על סדר יומה של הממשלה הבאה. מרצ מדגישה את הנושא הזה. בשביל שיעמוד על סדר יומה שלה הממשלה הבאה הוא צריך להיות על סדר היום של הבחירות".
 
"כל ממשלה שלא תקום, חייבת לפתוח במשא ומתן. מרצ, בתור המפלגה היחידה שמובילה את נושא המו״מ ופתרון שתי המדינות, מתכוונת להבליט את הנושא גם במערכת הבחירות וגם להביא אותו לפתחו של הממשלה הבאה", סיימה את דבריה. ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), שהגיע גם הוא לפגישה ברמאללה ציין כי מטרת הביקור היא להשיב את שיח השלום בבחירות. "בכל ממשלה בה היינו דאגנו שסוגיית השלום וההסדר המדיני תהיה במקום גבוה בסדר העדיפויות וכך נעשה גם בממשלה הבאה לאחר המהפך בבחירות".


בעוצמה יהודית תקפו: זנדברג איבדה מוסר יהודי, אבו מאזן יהפוך למבוקש
 
בעוצמה יהודית תקפו את הביקור ואמרו "מי שמבקשת לפסול את מועמדי עוצמה יהודית, אלו ששולחים את בניהם לקו הראשון בצה"ל ומוסרים נפשם למען עם ישראל, נפגשה היום עם רב המרצחים אבו מאזן – האיש שתכנן את טבח הילדים במעלות, האיש שמכחיש את שואת העם היהודי, האיש שקורא ככרות על שם מחבלים ומעביר להם משכורות לבתי הכלא, זהו האיש איתו נפגשה זנדברג, שאיבדה מזמן כל מוסר יהודי בסיסי".

לדברי אנשי עוצמה יהודית, "זנדברג היא הדוגמה המובהקת לשפל בו נמצא השמאל הקיצוני הישראלי. בשמאל הקיצוני זו המשוואה: אוהבי ישראל אאוט, שונאי ישראל אין", והוסיפו, "המדיניות אותה תנקוט עוצמה יהודית כנגד המחבלים מהרשות הפלסטינית היא ברורה: אנו נפסיק באופן מיידי את התיאום המדומה עם 'מנגנוני הביטחון', נפרק אותם מנשקם, ונחזיר את מדיניות הסיכולים הממוקדים לפעילות, כאשר אבו מאזן יהפוך מפרטנר למבוקש".