"קודם כל הבריאות": מפלגת גשר הציגה היום (ראשון) את מצע הבחירות שלה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב אמרה ראש המפלגה, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, כי "גשר תוביל את המהפכה במערכת הבריאות. לא ניכנס לממשלה בלי תכנית הבראה למערכת הבריאות כבסיס לקיומה".
 
לוי-אבקסיס המשיכה ואמרה: "לא יתכן שלא יהיה שוויון בחינוך, ברווחה, בבריאות, בשלטון החוק. אנחנו ניאבק על שוויון הזדמנויות לאזרחים ואין זה משנה מאיפה אתה בא. נקדם חדשנות בישראל במערכת הבריאות, במערכת החינוך. אומרים לנו שאין כסף וכולם יודעים שיש. אבל הכסף הזה מחולק לא נכון. תקציבים מחולקים לבעלי כוח ולמי שיש לוביסטים חזקים, ולאזרח אין לוביסטים בכנסת. אנחנו נהיה לוביסטים פרו בונו לאזרחים".
 
לוי-אבקסיס התמקדה, כאמור, בצעדים שבכוונת המפלגה לבצע להבראת מערכת הבריאות, להקלה על צוותי הרפואה והעומסים בבתי החולים. "אנחנו מדברים על החיים עצמם. ככל שיהיה לנו יותר כוח נחדד את המסרים. קודם כל זה הבריאות. מדובר בזכות יסוד. נפעיל תכנית חרום לאומית, להזרמת 3.8 מיליארד שקל, שזאת ההערכה של משרד הבריאות. נדאג ל-13 מיליארד שקל לאורך חמש שנים. נפתח שרותים לקהילה. נשקיע בקהילה מונעת, נקדם פרויקט חדשנות בבריאות.
 

"כולנו רוצים את המחשב הכי טוב, את איכות השמע הכי טובה, אבל כולנו רוצים בריאות לקרובים אלינו.  זה לא שלביבי ולכחלון לא אכפת. אכפת להם, אבל לא מספיק. הם לעולם לא יפרשו. אם ליצמן יהיה שר הבריאות - מה שהיה הוא שיהיה. גם אם ליצמן אוהבת את הבריאות ורוצה לטפל בחולים - הוא לא יעשה משבר קואליציוני. גשר לא תיתן לזה להמשיך לקרות. גשר תעשה מהפכה במערכת הבריאות. לפני הכל, מלכת הזכויות היא הזכות לחיים".