נשיא המדינה שוב עומד במוקד: במהלך נאום שנשא הבוקר (שני), אמר ראובן (רובי) ריבלין, שרעייתו נחמה מאושפזת בבית החולים עקב השתלת ריאה, כי "אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפיי ערבי ישראל". מי שלא אהב את האמירה הזו היה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שהגיב בטוויטר לדברים וכתב: "זה הכל כי בני עמך בחרו בטרור, מה אתה מתפלא".



האמירה של נתניהו הבן כנגד הנשיא מתייחסת לדברים שכתב בעבר, לאחר שריפת בית משפחת דומא על יושביו, לפיהם "בני עמי בחרו בטרור". אמירה זו גררה נגדו ביקורת ציבורית נרחבת, על אף שהתייחס בהקשרה המקורי רק לאלו ששרפו את בית המשפחה.



בתגובה לדברים שכתב נתניהו לריבלין, הגיבה מפלגת כחול לבן בצעד חריג: "לאורך הקמפיין הקפדנו לשמור על כבודה של משפחת נתניהו, אבל אנחנו קוראים עכשיו למר בנימין נתניהו - שלוט בפיו ובמקלדתו של בנך יאיר. ההסתה שלכם כלפי נשיא המדינה של כולנו חוצה כל גבול אפשרי. ישראל לפני הכל, לא משפחת נתניהו לפני הכל".



צילום מסך טוויטר



בתגובה לדברים אלו, השיב יאיר נתניהו (כך במקור): "רונן צור, זה אתה? כמה הזויים אתם יכולים להיות?!? לצטט משפט שהוא אמר זה הסתה?!??? והרצח אופי שאתם עושים 30 שנה לראש ממשלת ישראל (שנבחר ע"י הציבור בניגוד לנשיא שנבחר בקומבינה בכנסת) זה לא הסתה?!? בהפגנות השמאל קוראים לו בוגד! אתם בדיחה. ובניגוד אצלכם שסותמים פיות לכולם שחס וחלילה לא יפלטו את הדעות השמאלניות שלהם לציבור, אצלנו בליכוד לא סותמים פה לאף אחד!".

רונן צור, היועץ האסטרטגי של גנץ, השיב לדברים אלו: "יאיר. אספר לך משהו שאתה לא יודע. עבדתי לצידו של רבין זל כשתלשו את סמל רכבו, ועשו הפגנות עם ארון קבורה שלו. הייתי 7 מדרגות ממנו בזמן הרצח וראיתי אותו קורס למוות מול עיניי. מאחל לאביך ואמך אריכות ימים וזיכוי מלא, אבל שים מחסום לפיך. ההסתה שלכם לא נגמרת בסרק סרק סרק".



לאחר מכן, התנהל בין השניים שיח נוקב, במהלכו הטיח נתניהו הבן בצור כי הם "מפלגת שמאל" וכינה אותו "איש שמאל קיצוני", בעוד צור משיב לו: "אבא שלך היה מתייעץ עם איש שמאל קיצוני? כנראה שלא, אז מציע שתרגיע ותבדוק עם נתן ועם אבא לפני שתכתוב או שנביך אותך פה מול כולם. תגיד, למה אתה כל כך שונא יהודים שלא תומכים באביך?".



גם מפלגת העבודה הגיבה לדבריו של נתניהו הבן על נשיא המדינה. "נתניהו, שוב אתה שולח את הבן שלך להגיב בשמך?", נכתב. "תרסן את יאיר ותתנצל. המתקפה העלובה של הבן שלך נגד הנשיא חצתה את כל הגבולות. הפרנויות שלכם הלכו רחוק מדי. הנשיא ריבלין נוהג בממלכתיות. במקום לתקוף אותו, תלמד ממנו".

כזכור, ריבלין קרא הבוקר, בכנס טרומן לציון 40 שנים לחתימת הסכם השלום עם מצרים באוניברסיטה העברית בירושלים, כי "בתקופה האחרונה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו. אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפי אזרחי ישראל הערבים. אני סירבתי ומסרב להאמין שיש מפלגות שוויתרו על דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד".
עוד הוסיף ריבלין: "חובה לזכור שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, אין ולא יהיו אזרחים סוג ב'. מול הקלפי נהיה שווים כולנו. בכנסת כולם מיוצגים. אנו אוהבי שלום, אולם עלינו גם במידה רבה לרדוף את השלום".
הדברים נאמרו ברקע לדברים שאמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם הגיב לפוסט שפרסמה השחקנית, המגישה והדוגמנית רותם סלע לאחר הראיון עם שרת התרבות מירי רגב בתוכנית “פגוש את העיתונות”. בפוסט כתבה סלע: “מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים, רחמנא ליצלן, הם בני אדם”.
לדברי נתניהו, “ישראל היא מדינת מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום של העם היהודי בלבד. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים יש ייצוג לאומי במדינות אחרות”. בפוסט שפרסמה תקפה סלע גם את המראיינת רינה מצליח, שלא הגיבה לדברי שרת החינוך: "מירי רגב יושבת ומסבירה לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר, כי במידה ובני גנץ ייבחר, הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים. רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי, למה היא לא שואלת אותה בתדהמה - ומה הבעיה עם הערבים?".