מפלגת "יחד" מעוררת סערה נוספת: הרב מאיר מאזוז, המורה הרוחני של ראש מפלגת "יחד" אלי ישי, דיבר היום (שני) כנגד הקהילה הגאה, כשלצידו יושב ישי עצמו. "מה רוצים הפושעים האלה?", אמר. "לעשות ברית זוגיות ונישואים של אמא ואמא ואבא ואבא? משוגעים אלה, אוי להם. אוי ואבוי להם. יום אחד יתברר כמה מחלות באים (הטעות במקור) מזה. יש מחלות שמצאו להן פתרון, אבל יש מחלות שלא מתגלות מיד. אבל גם למחלות - אתם הורסים את עם ישראל".
 
בעקבות כך, הוגשה נגדו תלונה במשטרה ע"י חבר מפלגת כחול לבן, עידן רול. "התלונה הוגשה בשם שלושת המועמדים הגאים של כחול לבן לכנסת - איתן גינזבורג, יוראי להב הרצנו ועידן רול", נמסר מכחול לבן. רול עצמו אמר כי ""יש קו ברור שעובר בין דברי הבלע והגידופים של בעלי הברית של נתניהו לבין האלימות המילולית והפיזית אותה חווים להט"בים במרחב הציבורי בישראל. כאשר אישי ציבור מרשים לעצמם לכנות להט"בים כ"פושעים, משוגעים, מפיצי מחלות והורסי עם ישראל", יש מי שיקחו את דבריהם צעד אחד קדימה, כפי שראינו אינספור פעמים בעבר. הקהילה הגאה לא תהיה שק החבטות של אף אחד. אישי ציבור המסיתים כנגד להט"בים, ישלמו מחיר על דבריהם. לא נשתוק יותר".  
 
בתגובה להגשת התלונה במשטרה, יצא פשקוויל כנגד עידן רול בו נכתב כי "בעקבות המעשה החמור והנבזה של הגשת תלונה במשטרה נגד מרן גאון ישראל והדרו ראש הישיבה הרה"ג מאיר מאזוז שליט"א, על ידי אינשי דלא מעלי נציגי אין עתיד, נצא כולנו למחות בשאט נפש מול ביתו של אותו האיש אשר העיז להרים יד בהשם בתורתו ובמשיחו. איש בל ייעדר". 

הפשקוויל שהופץ נגד עידן רול


אלי ישי: "הוא לא יתנצל ואני לא אתנצל"

בתגובה לפרשה, הגיע אלי ישי לתוכנית "שש עם עודד בן עמי" בערוץ 12 וטען כי "הרב מדבר על מה שכתוב בתורה. אתה רוצה שהרב לא יאמר את מה שכתוב בתורה, חופש הביטוי לא קיים?".
המראיין פנה בשלב זה אל ישי ושאל שאלה שכמעט גרמה לפיצוץ הראיון. "אני אומר שבתורה כתוב שאלוהים ברא את העולם בצלמו, אז יכול להיות שאלוהים הוא קצת הומו או קצת לסבית?", שאל בן עמי. אלי ישי הגיב ואמר כי "תגיד דברים כאלה ואני אצא מהאולפן. לא מתאים לך, אתה מדבר על בורא עולם, עוד דקה אני יוצא מהאולפן אם זה ככה. תחסוך את הדברים האלה על בורא עולם".


  
"הרב אומר דברי תורה", טען אלי ישי. "והוא לא יתנצל ולא אני אתנצל על מה שכתוב בתורה. היום מפתיע אותי יותר מכל זה שכאשר מדברים על חיילים שהם חיות אדם, או על החרדים שהם כמו חמאס, יש חופש ביטוי וזה בסדר גמור. כשרב גדול בישראל אומר את מה שכתוב בתורה ומדבר בכאב...."

איפה כתוב בתורה שהומואים הם חולים?
"במקום להתייחס לאמירות בוא נתייחס למהות. המהות היא שמאבדים את הזהות היהודית, מאבדים את השבת, נותנים לרפורמים להשתלט על הכותל. אם אין יהדות אין ציונות ואם אין ציונות גם אין מדינה יהודית. אומר הרב שהוא גדול וגאון במדינת ישראל, הוא יותר מרופא מבחינת הגאונות שלו, והוא מדבר מה עלול להיות. אל תנסו לעוות את המילים שלו. הוא מדבר על מחלות רוחניות, שאיש כזה גדול שמקבל מאות אנשים יום יום מכיר את הבעיות והמצוקות של האנשים. הוא אומר את מה שכתוב בתורת ישראל". 
עברתי על התורה יותר מפעם אחת, המילה הומו ומחלה לא כתובות אחת ליד השנייה.
"אז כנראה לא עברת על התורה. אני אמצא לך את זה".

הרב מאיר מאזוז. צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

 
לאחר מכן, הוצגו בפני אלי ישי ציטוטים שלו מהעבר. באחד מהם הוא אמר על חברי הקהילה הגאה: "אני מאחל להם רפואה שלמה ואני באמת מקווה שיחלימו מהדבר הזה. תאמין לי שאם הייתה תרופה, אם איזה כדור היה מרפא אותם, כולם לוקחים כדורים הרי. אני לא רופא, לא יודע להסביר איזה סוג מחלה זו".  
"מה שדיברתי בסרטון הזה הוא על מה שהיה בצה"ל לפני הרבה שנים, זה לא אני אמרתי זה רופאי צה"ל קבעו את זה. אז אמרתי מה קרה לפני 20-30 שנה בצה"ל", השיב אלי ישי. "אסור לומר את מה שאתה חושב?".
גם בצה"ל יש הומואים ולסביות, וגם בסביבתך, בעדה שלך, בסביבת המגורים שלך. הם בני אדם כמוני וכמוך.
"הם בני אדם ואין לי שום שנאה לאף אדם, ויש לי אהבה לכל יהודי ויהודי. ואהבת לרעך כמוך. אני פשוט באמת מרחם עליהם בצורה אמיתית, כואב לי. אני מאמין שהם היו רוצים להיות כמו כולם. אני גם מאמין שלא היית רוצה בן או נכד במצב כזה, כולם היו רוצים את כולם בריאים ונורמלים לחלוטין. הגעתי לחוג בית של הקהילה הגאה, והסברתי להם שם מה שאני חושב. אתה לא היית רוצה לקום בבוקר ולקבל בשורה שהנכד או הנכדה שלך הם כאלו. לא היית רוצה, וודאי שתכבד אותם. אני פשוט מרחם, לא סולד, לא מקניט ולא מקנטר. פשוט מרחם וכואב את מה שהם עוברים". 

המטה הגאה של מפלגת העבודה מסר בתגובה לראיון: "הדרמה קווין אלי ישי ממילא לא יהיה בכנסת הבאה, ולכן חבל לבזבז עליו אנרגיה".