הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, המתמודד בימים אלו במפלגת "כחול לבן", נשמע מדבר בכנס באופן חופשי על סוגיות מרכזיות בבחירות הנוכחיות, בהקלטה שפורסמה הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל. בהקלטה נשמע אשכנזי חורג מדף המסרים הרגיל, ועונה לקהל לשאלות הקהל הקשורות לאבי ניסנקורן, לתמלילים שפורסמו אמש, ולמצב הביטחוני בעזה. 



"מלכלכים אותנו", אמר אשכנזי בהתייחס לתמלילים מתוך חקירתו במסגרת "פרשת הרפז", שנחשפו אמש. "בזמן שאני עכשיו נותן הרצאה מוציאים עוד כל מיני הקלטות מלפני עשר שנים. אצלי הקלטות נשמרו כאשר בצד השני אצל שר הביטחון, באופן מוזר, אחת נשברה, אחת נשרפה, אחת רוסקה, ומוציאים את הדברים מהקשרם. זה לא נעים. אבל אני יודע את האמת". 



בנוסף לכך, אשכנזי התייחס לתגובה שהגיעה מהקהל, לפיה נטען כי אבי ניסנקורן, המשתייך לרשימת "כחול לבן", הוא זה שמוריד קולות מהמפלגה. אשכנזי אמר בתגובה כי הוא מכיר בכך שניסנקורן הוא סוג של בעיה. "אנחנו מודעים לזה. את לא הראשונה ששואלת. אנחנו לא מתכוונים ליישם מדיניות של הסתדרות בכחול לבן. ואני מכיר את ניסנקורן, הוא אדם אחראי". 



בנושא אחר, אשכנזי אמר על המצב הביטחוני ברצועת עזה כי "יש לנו אינטרס ביטחוני שמצב חייהם של תושבי עזה ישופר. התוצאה היא שכשאתה חי טוב, אתה לא שולח את הילדים שלך למות". 



מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של אשכנזי על ניסנקורן: "אבי ניסנקורן הוא מנהיג חברתי חשוב שהוביל לעליית שכר המינימום, לשילוב עובדים עם מוגבלויות ולעיגון זכויות עובדי השמירה והניקיון. ניסנקורן הוא גם מנהיג אחראי, שבתקופתו לא היו שביתות גדולות במשק. כחול לבן דוגלת בכלכלת שוק חופשית אך כזו שבסופו של יום רואה את האזרח במרכז ואת השירותים הציבוריים הבסיסיים שהוא זכאי להם- חינוך, רפואה ורווחה. שיתוף הפעולה בכחול לבן מצוין וקיימת הערכה רבה בין אשכנזי לניסנוקרן. למרות הספינים של נתניהו הלחוץ- אנחנו לא עוסקים בשלב זה בתפירת תיקים אלא בניצחון בבחירות האלו שעוסקות בשאלה אחת: האם נתניהו לפני הכל או ישראל לפני הכל".



בליכוד הגיבו ואמרו כי "ניסנקורן יהיה שר האוצר של לפיד וגנץ והוא יחזיר אחורה את מדינת ישראל לכלכלת הסתדרות שתשבית את המדינה ותפגע באזרחי ישראל".