מפלגתו של שר האוצר משה כחלון מתקרבת במרבית הסקרים לאחוז החסימה, וברקע הוא סופג ביקורת על כהונתו כשר האוצר. היום (שלישי) חשף כחלון בחשבון הטוויטר שלו כי קיבל הצעת הצטרפות משני המתמודדים המרכזיים על תפקיד ראש הממשלה לאחר הבחירות ב-9 לאפריל - רה"מ המכהן, בנימין נתניהו, ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ.



"קיבלתי הצעות להיות שר האוצר גם של גנץ וגם של ביבי", אמר כחלון. "לא הסכמתי. בחרתי להיות שר האוצר של הציבור, שנבחר ומכהן מתוקף אמון הבוחרים". כחלון הוסיף לציוץ גם את שורת מחץ, לפיה "אם לא אקבל את אמון הציבור ולא אוכל לכהן כשר אוצר, אני לא אמלא אף תפקיד אחר".


שר האוצר, כזכור, נאבק לאורך הקדנציה האחרונה בגורמים בקואליציה שביקשו להחליש את כוחו של בית המשפט העליון. קמפיין הבחירות שלו, תחת הססמה "ימין שפוי" ותמונות של מנחם בגין, מבליט את עמדותיו והתבטאויותיו המתונות לאורך הקדנציה האחרונה. 

למרות זאת, ביום שבת האחרון דווח בחדשות 13 כי כחלון הודיע שבמידה ויישב בקואליציה לאחר הבחירות הבאות, הוא לא מתכוון להגן על מערכת המשפט. על פי הדיווח, "ככל שזה נוגע להגנה על מערכת המשפט, כחלון הפך להיות ב-2015 זה שמטיל וטו על הרפורמות האמיתיות שניסו אנשי הבית היהודי לבצע במערכת המשפט, על פסקת ההתגברות. הוא עצר אותם בגופו כל הקדנציה וחובק על ידי מערכת המשפט, אבל עכשיו החליט כי הוא מפסיק להיות 'מתאבד שיעי'".


עוד דווח, כי "הרבה מאנשי הימין לא אוהבים את העובדה שהוא תמך במערכת המשפט". השר מתוסכל מכך  שיש כלפיו הרבה אהדה אך היא אינה מתורגמת להצלחה בסקרים ועל כן הוא החליט לשנות כיוון, כי הבין שהדבר לא עוזר לו. יצוין כי בסקר האחרון שפורסם ב"מעריב" לפני שלושה ימים זכתה כולנו ל-3.83 אחוזי הצבעה.