ברקע הנסיגה בסקרים: לאחר שמפלגת "כחול לבן" הסתמנה על פי סקרי הבחירות כמנצחת הגדולה של הבחירות הקרובות, נראה כי בימים האחרונים חלה דעיכה מסוימת בפופולריות של המפלגה והפער בינה לבין הליכוד הצטמצם. עקב זאת, על פי פרסום הערב (שלישי) "חברת החדשות", החליטו במפלגה לתת את מושכות הקמפיין למספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, שמפלגתו "יש עתיד" התמזגה למפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ. 



על פי הפרסום, ההחלטה התקבלה לאחר פגישה לילית שנערכה שלשום עד השעות הקטנות של הלילה בין גנץ, לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, הרביעייה הפותחת של רשימת "כחול לבן". בסיומה של הפגישה, הוחלט כי לפיד יקבל את כל ההחלטות הנוגעות לקמפיין הבחירות של הרשימה.



ההחלטה התקבלה בעקבות היותו של לפיד המנוסה ביותר מבין הארבעה בקמפיינים פוליטיים. הדרג המקצועי של "יש עתיד" צפוי לזוז קדימה בהיררכיית הקמפיין ולדחוק אחורה את הצוות המקצועי של "חוסן לישראל". בימים הקרובים, בניסיון להחזיר את המנדטים בחזרה, צפוי קמפיין הבחירות של "כחול לבן", שעד כה היה מנומנם באופן יחסי, לעלות הילוך.



יתאוששו מהנסיגה בסקרים? ראשי "כחול לבן" חותמים על המצע. צילום: יח"צ



יש לציין, כי נסיגת המפלגה בסקרים אינה נובעת רק בירידה בפופולריות, אלא גם עקב העובדה שמפלגות ימין שלא עברו את אחוז החסימה כמו "זהות" של משה פייגלין או "ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן זכו לארבעה מנדטים בסקרים האחרונים, מה שהפחית באופן יחסי מנדטים מכל המפלגות האחרות. 



שלשום פורסם בחדשות 13 כי אנשי הקמפיין של לפיד תקפו את התנהלותם של מנהלי הקמפיין של גנץ, בטענה כי "הקמפיין שלהם לא מספיק חד ואפקטיבי". על פי הדיווח, אנשי גנץ לא נותרו חייבים וטענו בפני אנשי "יש עתיד" כי "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם".

למרות פרסומים אלו ואחרים, המכוונים ישירות לראשי הרשימה המאוחדת, הם מקפידים להציג חזית אחידה בסיורים ובנאומים ברחבי הארץ, ומתמקדים בימים האחרונים בעיקר בשימוע לפני כתב אישום הצפוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ובכוונתו להעניק תפקידים מרכזיים בממשלה לחברי "עוצמה יהודית". נתניהו, מנגד, תוקף את המדיניות הכלכלית שינהיגו לדבריו ראשי הרשימה, ומאשים את מספר 5 ברשימה אבי ניסנקורן בשביתה ברכבות. ניסנקורן, מצדו, טען כי אין לו קשר למשבר ברכבת והפנה אצבע מאשימה לנתניהו על תפקודה מאז פתיחת הקו המהיר לירושלים.