בלשכת ראש הממשלה מגיבים היום (שישי) על הפרסום על הפריצה לטלפון הסלולרי של יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ ע"י המודיעין האיראני ואומרים כי נתניהו לא עודכן בעניין. "מבלי להתייחס לפרטי הדיווח, ראש השב"כ לא עדכן את רה"מ או מי מטעמו בענייניו של בני גנץ", נמסר מלשכת נתניהו. גנץ ימסור הצהרה ביטחונית ויענה על שאלות עיתונאים היום בקיבוץ ניר עם.



הפרסום הראשון על פריצת הסייבר אצל גנץ היה ב״מעריב״, ב־21 בדצמבר. על פי הפרסום, חשדו גנץ ואנשיו דווקא בכיוון הפוליטי והפנו אצבע מאשימה לבנימין נתניהו. על פי סגל אתמול, מדובר בפריצת סייבר איראנית. כרגע, אין לדעת. יש היום טכנולוגיות שמאפשרות לייצר פריצות סייבר שנראות כאילו באו מכיוון מסויים, או לשתול מלכתחילה את הפריצות ככאלה. צחוק הגורל שגנץ, שעמד בראש חברת סייבר גדולה שפשטה רגל, הפך לקורבן הטכנולוגיה הבלתי נשלטת הזו.
 
כך או אחרת, הפרסום עורר אתמול מהומה רבתי בחדרים הפנימיים של ״כחול־לבן״ ונפל כרעם ביום בהיר על כמה מראשיה, שלא היו מודעים לאירוע עצמו. שלא לציטוט, מביעים ב״כחול לבן״ ספקות לגבי האפשרות שאיראן תתעניין בטלפון הנייד של רמטכ״ל 4 שנים לאחר שפרש מתפקידו, ומביעים פליאה על צירוף המקרים שגרם לכך שהפריצה תתקיים בסמוך להחלטתו של גנץ להתמודד על ראשות הממשלה. על פי הפרסום, לפני כחמישה שבועות הגיעו שני בכירים בשב"כ לפגישה עם הרמטכ"ל לשעבר והודיעו לו כי המכשיר הסלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין האיראניים וכי תכולתו, כולל פרטים אישיים ותכתובות מקצועיות, הגיעה לידי אותם הפורצים.
 

עוד צוין בדיווח כי הבכירים הזהירו אותו כי כל פרט שהיה במכשיר יוכל לשמש נגדו בעתיד, אם האיראנים יבחרו בכך, וכי "עליו לפעול על פי הבנתו".
בשב"כ סירבו להתייחס לפניית חברת החדשות בנושא זה, אולם הצנזורה הצבאית אישרה לפרסם את הידיעה.

לאחר הפרסום ביטל גנץ סיור שתכנן לערוך אמש במסגרת קמפיין הבחירות של המפלגה. מכחול לבן נמסר: "איננו מגיבים לסוגיות המצויות בליבת ביטחון המדינה. יש להדגיש כי האירוע המדובר התרחש כארבע שנים לאחר סיום כהונתו של הרמטכ״ל גנץ ומעלה תהיות רבות על תזמון פרסומו כעת". ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מיהר להגיב על הדיווח וכתב בטוויטר: "ברייקינג ניוז! פריצה לנייד של גנץ. מניסיון אישי, לא להתרגש. אין במכשיר דבר רגיש לביטחון המדינה. פריצה איראנית? לא בטוח. סביר יותר שזה פישינג רגיל ממאגר של מיליוני שמות. אני משוכנע שהשב"כ אינו מאחורי ההדלפה, אך עליהם לעדכן במידע את הממונים עליהם. כל אזרח יעריך מי הדליף ולמה הדליף".