הרמטכ"ל לשעבר ואיש כחול לבן גבי אשכנזי אמר כי "המציאות בדרום היא "בלתי נסבלת", וכי מפלגתו "יודעת כיצד להשיב את השקט לעזה". אשכנזי אמר את הדברים בראיון הערב (שישי) לחדשות 12, במסגרתו התייחס למצב הביטחוני המתוח לאור ירי הטילים האחרון לשדרות ולעוטף עזה, ולפרסום אודות פריצת המודיעין האיראני למכשיר הטלפון הסלולרי של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ.



"פגשתי אנשים עם בעיות אמיתיות. לך תספר לילדים בעוטף עזה ששיגור הטילים הוא טעות. בבוקר הייתה אזעקת צבע אדום כשהם עלו להסעה.  הם שבעים מכל ההבטחות. לא יכול להיות שהם ירוצו למקלטים ואנשי חמאס ויחיא סינוואר יסתובבו חופשיים. ההרתעה לא פועלת".



אשכנזי המשיך ואמר כי "המציאות בדרום אינה נסבלת", והוסיף כי "אנחנו בכחול לבן אחרי 500 רקטות לא היינו שולחים לשם מזוודות עם דולרים. אנחנו יודעים איך להחזיר את השקט לעזה". 



אשכנזי טען כי על מנת לפתור את המשבר עם עזה יש "להגיב בנחישות ובד בבד לטפל בבעיה ההומניטרית". עוד אמר, כי מאז מבצע " צוק איתן" לא נעשה דבר כדי לשפר את המצב.



לאחר מכן התייחס אשכנזי לפריצה למכשיר הטלפון הסלולרי של בני גנץ, ואמר כי גנץ עודכן על הפריצה אך לא עדכן את שאר חברי המפלגה מאחר ו"לא היה על מה לעדכן", לדבריו. הוא ציין כי בניגוד לפרסומים, חברי המפלגה לא כעסו על כך.



באשר לטענות מפלגת הליכוד לפיהן היא לא קשורה לפרסום על הפריצה אמר אשכנזי, כי "אם ראש הממשלה מוטרד בנושא הסייבר, הוא היה צריך להורות על חקירה. זה די מוזר ולא מקרי שזה קרה עכשיו", אמר בהתייחס לעיתוי הפרסום כאמור.



עוד הוסיף אשכנזי, כי "במקום לדבר על המצב בעזה, אנחנו מדברים על הטלפון של בני (גנץ). שר הביטחון היה צריך להיות ביישובי העוטף היום ולהסתכל לתושבים שם בעיניים". לסיום אמר, כי הוא אינו מאמין שהיה במכשיר הטלפון של גנץ משהו מביש או מביך.



בתוך כך, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון ממפלגת כחול לבן התייחס בחדשות 13 למתיחות בדרום: "אנחנו מוכנים להיסחט כמו פרוטקשן (דמי חסות), על ידי העברת מזומנים לחמאס. אם אתה מוכן לשלם פרוטקשן, תיסחט יותר" .