בכנסת דורשים לחקור מי הדליף את סיפור הפריצה למכשיר הסלולר של הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר "כחול לבן" בני גנץ לצרכים פוליטיים. חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ עיסאווי פריג (מרצ) פנה היום (שבת) במכתב אל יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, אל מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא ואל אמיר קין, המוונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) לחקור מי הגורמים האחראים להדלפת "הפריצה האיראנית" למכשיר הטלפון הנייד של גנץ.

במכתבו, כותב ח"כ פריג' כי "לפני מספר ימים פורסמה בחדשות 12 ידיעה על כך שהטלפון הסלולארי של יו"ר מפלגת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נפרץ על ידי שירותי המודיעין של איראן. מדובר בידיעה מסווגת שהיתה אך ורק בידי השב"כ ואולי גם בידי הגורמים במשרד ראש הממשלה הממונים על שירות הביטחון הכללי". 
 
ח"כ פריג' מציין כי לפי סעיף 117 לחוק העונשין, מסירת מידע מלא או חלקי, על ידי עובד ציבור, שהגיע אליו מתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלו, דינה עד 3 שנות מאסר.  "במקרה הזה אין ספק בכך שמידע מסווג שלא היה אמור להתפרסם, הועבר לעיתונאי על ידי גורמים בשב"כ, או גורמים אחרים להם דווח הדבר. מדובר בעבירה ביטחונית חמורה, עבירה שאף היתה אחת העילות לכליאתה בעבר של ענת קם, כמו גם לאין ספור בדיקות וחקירות נגד גורמים שנחשדו בהעברת מידע שלא כדין".  
 
עיסאווי פריג', צילום:  לואיז גרין
עיסאווי פריג', צילום: לואיז גרין


עוד הוא כותב כי "אם מדובר בהדלפה מתוך שירות הביטחון הכללי, אזי חובה לגלות מי הגורם בתוך השב"כ שמועל באמון שהמדינה נתנה בו ולמצות עימו את הדין. אם מדובר בהדלפה שהגיעה משורות הגורמים שהשב"כ דיווח להם על ממצאיו, אזי חשוב לא פחות לגלות מי הם העבריינים שנמצאים בעמדות כה רגישות במשרד ראש הממשלה שהשב"כ נמצא תחת אחריותו ובשירות המדינה". ח"כ פריג' מוסיף במכתבו כי "פרסום המידע המסווג מחייב חקירה מקיפה של כל הגורמים שהחזיקו במידע, על מנת שניתן יהיה לדעת מי הגורם שמעל באמון המדינה והציבור, להדיחו מעמדת השפעה ולמצות עימו את הדין".

פריג' אומר עוד במכתב כי יש לעשות אבחנה בין תפקידה של התקשורת להביא מידע לידיעת הציבור, לבין תפקידה של המדינה ושל הגורמים מטעמה לדאוג שמידע מסווג לא יודלף. "העיתונאי שפרסם את הידיעה עשה את מלאכתו נאמנה, מי שהדליפו את אותה ידיעה בשל אינטרס זה או אחר, מעלו באמון שניתן להם ועל כן יש לאתרם ולהענישם". 

יועץ התקשורת של גנץ, רונן צור, האשים היום את סביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהדלפה וטען כי מדובר בניסיון לנצל מידע ביטחוני לצרכי בחירות. בציוץ שפרסם יועץ התקשורת הוא כתב כי "האיראנים שאבו טלפון של רמטכ"ל לשעבר. במקרה מתמודד פוליטי. אף אחד מבכירי השירותים החשאיים לשעבר לא עודכן להיזהר. השב"כ והמוסד אומרים שלא עידכנו את ראש הממשלה אבל אנשיו מתדרכים בלי הכרה. במקרה הוא אחראי למערך הסייבר. במקרה המידע יוצא צמוד לבחירות. גם ניקסון חשב שלא יגלו לעולם אבל...". 

צור הוסיף עוד כי "אחרי חשיפתו של עמית סגל, המציאות החדשה ברורה: דובר ראש הממשלה והאחראי על מערך הסייבר הלאומי ועל השבכ והמוסד,  מנצל מידע בטחוני רגיש ביותר על כוונות האויב המר ביותר, לתדרוך שקרי נגד היריב הפוליטי הקשה ביותר. גם ניקסון חשב שלא יגלו אבל...:. יש לציין שלשכת ראש הממשלה הגיבה בעבר לפרסומים, ומסרה כי השב"כ לא העביר את המידע על הפריצה לידי ראש הממשלה".



 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בטוויטר להאשמות של ראשי "כחול לבן", לפיהם הוא עומד מאחורי ההדלפה נגד גנץ. "השקרים של יאיר לפיד, מועמד לחצי ראשות ממשלה, לא יעזרו - השב״כ אישר שרה״מ לא ידע דבר בעניינו של גנץ וגם עיתונאים בכירים אומרים זאת", כתב. "זהו ניסיון של לפיד וגנץ לסלף את העובדה שהמשטר באיראן תומך בהם בצורה גלויה ושהם תמכו בהסכם הגרעין עם איראן בשעה שנתניהו נלחם נגדו".


מנגד, ב"כחול לבן" הציגו סרטון זועם כנגד קמפיין הליכוד ונתניהו, בו טוענים ראשי הרשימה כי הוא לא יכול ללמד אותם על חוזק ומנהיגות.