לא משנה את התמונה: סקר חדש, שפורסם הערב (שבת) בפגוש את העיתונות של "החדשות", קובע כי ביטול הסכם הרוטציה בין ראשי מפלגת "כחול לבן", בני גנץ ויאיר לפיד, לא משנה את כמות המנדטים שמקבלת המפלגה. על פי הסקר, במקרה שהסכם הרוטציה בין גנץ ולפיד יבוטל, המפלגה תקבל 31 מנדטים והליכוד תקבל 28 מנדטים, נתונים דומים לסקרים אחרים מהזמן האחרון בהם לא נשאלה השאלה בנוגע לרוטציה.



כזכור, בהסכם החיבור בין מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן ישראל", שנחתם יום לפני הגשת הרשימות לבחירות 2019 לאחר חודשים ארוכים של מגעים בין שני הצדדים, הסכימו גנץ ולפיד על הסכם רוטציה לראשות הממשלה. על פי ההסכם, גנץ יכהן כראש הממשלה, אם ייבחר, עד ה-1 בינואר 2022 ולאחר מכן יוחלף ביאיר לפיד. כמו כן, בשלב זה יוחלפו גם ראשי הקואליציה, כאשר בפרק הזמן שבו יכהן גנץ יו"ר הקואליציה יהיה מטעם מפלגת חוסן לישראל, ולאחר החילוף יכהן בתפקיד ח"כ מטעם יש עתיד.



כמו כן, ראשי הרשימות יקבלו החלטות במשותף, כאשר יוקם מנגנון הנהגה משותפת בראשות גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי, שיקבל החלטות שוטפות. גנץ ולפיד, כל אחד מהם, רשאים להוסיף לגוף נציג נוסף מטעמם. מלבד זאת, יו"ר הכנסת יהיה ח"כ מיש עתיד, ויו"ר הקואליציה יהיה מטעם חוסן לישראל בתקופת כהונתו של גנץ, כשלעומת זאת בתקופת כהונתו של לפיד יכהן ח"כ מיש עתיד.


רבים במערכת הפוליטית מסמנים את לפיד כחוליה החלשה ב"כחול לבן", וראש הממשלה בנימין נתניהו אף קרא לחברי מפלגתו להדגיש את הסכם הרוטציה, ואת לפיד, כשהם תוקפים את "כחול לבן". בנוסף לכך, הסכם הרוטציה יכול להוות אבן נגף במשא ומתן הקואליציוני, אם היא אכן תקיים מו"מ כזה, מול המפלגות החרדיות, שמתנגדות ללפיד בשל מדיניותו, שנחשבת ל"אנטי חרדית".