תשעת שופטי בית המשפט העליון יפרסמו היום (ראשון) את החלטתם בעניין האישורים והערעורים הנוגעים לפסילת המועמדים והרשימות לכנסת ה־21. עיני כולם ממוקדות בשאלה אם בית המשפט יקבל את עמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה ויפסול את נציג עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת. על פי ההערכות, מסתמן כי בית המשפט יפסול את בן ארי. אם אכן כך ייקבע, תהיה זאת הפעם הראשונה שבה בית המשפט פוסל מועמד יחיד.
 
עורך דינו של בן ארי, יצחק בם, העביר כמה שעות לפני כניסת השבת הבהרה דחופה לבית המשפט העליון. מההבהרה עולה כי אנשי התנועה הרפורמית, שעומדת מאחורי הגשת הערעור נגדו, ניצלו את העובדה ששופטי העליון לא חייבו אותם להגיש תמלילים מלאים והוציאו דברים מהקשרם.
 
מלבד בן ארי, בית המשפט יכריע גם בערעור של מפלגות השמאל על אי־פסילת חברו למפלגה עו"ד איתמר בן גביר. כמו כן, ד"ר עופר כסיף מחד"ש יתבשר היום אם בית המשפט החליט לקבל את ערעורו ולאשר לו להתמודד חרף החלטת ועדת הבחירות, שפסלה אותו עקב התבטאויות חריגות בקיצוניותן. 
 

גם שתי הרשימות הערביות יקבלו היום החלטה בעניינן: חד"ש־תע"ל לא נפסלה על ידי ועדת הבחירות, ועוצמה יהודית ערערה נגד ההחלטה. רע"מ־בל"ד נפסלה על ידי ועדת הבחירות וכעת מקווה להיפוך ההחלטה. מלבד עניינו של בן ארי, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי יש לאשר את כל המועמדים והרשימות. על פי ההערכות, כך אכן יכריעו השופטים. קיים תרחיש נוסף שלפיו בית המשפט יחלוק על עמדת היועמ"ש בנוגע לרע"מ־בל"ד ויקבע כי בל"ד פסולה מהתמודדות.
 
לקראת הכרעת בית המשפט אמרה אתמול יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג: "בתי הכנסת והמסגדים סגורים היום בניו זילנד לאות הזדהות ומתוך הבנה שאלימות רצחנית צומחת מתוך תיאוריות גזע. בישראל השיסוי היהודי־ערבי הפך לנושא מכריע במערכת הבחירות, ואני מקווה שמובילי תיאוריות הגזע הישראלים ייפסלו מהתמודדות לכנסת ובכך יסומן הקו האדום של הדמוקרטיה הישראלית".
 
במפלגות הימין נערכים לפתוח בקמפיין ענק במקרה שבן ארי ייפסל ואילו חברי בל"ד, חד"ש, תע"ל וכסיף לא, ולצאת בשלטי ענק עם תמונות השופטים שהורו על פסילה עם הכותרת: הם לא יקבעו - העם יקבע בקלפי. 

בעוצמה יהודית דורשים למנות את מרזל לשר אם בן ארי ייפסל

בעוצמה יהודית נערכים להחלטת בית המשפט העליון באשר לערעורים על פסילת ד"ר בן ארי, כאשר במקביל יפרסם בית  המשפט את החלטתו בעניין רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל ועופר כסיף.  בעוצמה מעריכים שהערעור נגד בן ארי יידחה, במיוחד לאחר שבית המשפט העליון אפשר בשנים האחרונות לדמויות כמו עזמי בשארה וחנין זועבי להיבחר לכנסת ואולם יש גורמים שהביעו ספקות בעניין.
 
ביום חמישי בשעת לילה מאוחרת, התקיימה פגישה בין ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ לבין בן גביר, שביקש חבילת פיצוי למקרה שבו בן ארי ייפסל בבית המשפט, כאשר בין יתר הדברים שנדונו עלה נושא מינויו של ברוך מרזל לשר. כידוע, מינוי שר אינו דורש מהמועמד להיות חבר כנסת.

כמו כן, הציג בן גביר לסמוטריץ' את פסק הדין של שופטי בית המשפט העליון שקיבלו ערעור של מרזל בבחירות הקודמות, בו שמונה שופטים קבעו שהוא יכול להתמודד לכנסת. במהלך הפגישה נדונו עוד בקשות של המפלגה, לרבות התפטרות המועמדים שמוצבים לפני בן גביר ברשימה וכן בקשות נוספות. 
 
בעוצמה יהודים אומרים הבוקר כי: "אנו מאמינים ומקווים שבית המשפט העליון לא יפסוק פסיקה שתיזכר לדיראון עולם. זה יהיה יום שחור לדמוקרטיה הישראלית ולשלטון החוק. אנו לא נתייחס לחבילת הפיצוי שביקשנו, אבל ברור היה לכולם בחדר כי במקרה שבן ארי נפסל, יש חובה לגרום למצביעי עוצמה לנהור לקלפיות". במפלגה טוענים כי סמוטריץ' אישר את דבר הפגישה.