שרת המשפטים שקד הציגה הבוקר (שני) את תכנית מאה הימים שלה למהפכה משפטית, למענה תפעל בכנסת הבאה. לפי התוכנית שהציגה השרה, תבוטל הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון, ובמקום זה, ימונו כך: שרת המשפטים תביא מועמד לאישור הממשלה והכנסת. כמו כן, יתקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון.

שקד ציינה כי היא מתכוונת להעביר בכנסת הבאה את פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה ואת חוק היועמ"שים. שקד הודיעה כי תפעל לחקיקה בה שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו.
מוקדם יותר, שקד אמרה ב-103FM כי בית המשפט העליון "דרך" על ועדת הבחירות בהחלטתו לפסול את מועמדותו לכנסת של נציג עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, ולאשר את מועמדותם של עופר כסיף ובל"ד. בראיון לתוכניתה של אילה חסון, שקד התייחסה גם לכוונתה לחוקק בכנסת הבאה את פסקת ההתגברות.
"הנימוקים לפסילת בן ארי עוד טרם פורסמו אך בעיניי פסילתו היא פגיעה בדמוקרטיה ובזכות הבסיסית לבחור ולהיבחר. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית חזקה שיכולה להכיל קצוות משמאל ומימין", אמרה השרה שקד.

חסון אמרה לה: "בן ארי קרא אתמול במסיבת העיתונאים לצאת ולעשות מעשה. הוא קרא לצאת לפעילות ולהרוג. הוא לא רק אמר דברים קשים". השרה השיבה: "לא שמעתי למה הוא קרא אך שמעתי לאורך השנים אמירות מאוד קשות של חברי כנסת, במיוחד מבל"ד. במדינת ישראל יש חופש ביטוי כמעט מוחלט והעובדה שפסלו את בן ארי, למרות התהום האידיאולוגית בינינו, פוגעת בדמוקרטיה ומקוממת ציבורים גדולים. השופטים היו צריכים להאמין יותר בדמוקרטיה הישראלית שתדע להכיל גם קצוות מהימין".

שרת המשפטים התייחסה גם למינויים של שופטים שמרניים בתקופתה, ולכך שהשופט מינץ תמך בפסילה. "כשממנים שופטים אי אפשר להתחייב לכל הפסיקות שלהם. הפסיקה של מינץ הייתה שמרנית ביותר. הוא פנה לחוק היבש כפי שהוא ופסל את שני הצדדים. זו זכותו", אמרה שקד.

"זו החלטה שפוגעת בדמוקרטיה, מחלישה את אמון הציבור בבית המשפט והיא טעות גדולה", הוסיפה שרת המשפטים. "אפשר היה לא לפסול אף אחד. אם החליטו לפסול את בן ארי אז היה צריך לפסול את בל"ד וכסיף. בג"ץ דרכו על ועדת הבחירות שהחליטה להשאיר את בן ארי. זו טעות גדולה לדעתי".
השרה התייחסה לצעדים הבאים שהיא מתכננת לבצע במשרד המשפטים, בהם חקיקת פסקת ההתגברות. "בקדנציה האחרונה עשיתי שינויים רבים דרך מינויי השופטים אך אי אפשר היה לעשות שינוי תשתיתי", אמרה שקד. "השר כחלון לא אפשר לתקן שום חוק יסוד שקשור למערכת המשפט. אני מבינה שהוא שינה את דעתו ואני מאמינה שבכנסת הבאה נוכל לחוקק את פסקת ההתגברות ולהתגבר ברוב של 61 על פסילה של בית המשפט העליון. זה דבר מאוזן שיאפשר דיאלוג בין הכנסת לבין בית המשפט".
מיכאל בן ארי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מיכאל בן ארי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


 ח"כ רויטל סויד, סגנית יו״ר הכנסת, על תוכנית "100 הימים" של שקד: "תכנית היסטרית של שרה פירומנית, שאתמול בית המשפט העליון העמיד במקום והבהיר לה מה מגבלות הכוח במשטר דמוקרטי. התכנית הזו מסוכנת אבל לא תתממש, בית המשפט העליון ימשיך לשמור על כבודנו בזמן שהקדנציה ההזויה של שקד במשרד המשפטים כבר תהיה מזמן היסטוריה".