יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתמודד לראשונה בחייו בקמפיין בחירות לכנסת - ונחשב בכל סקר מנדטים לאיום המרכזי על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הערב (שני) נחשפו בחדשות 13 הקלטות של גנץ משיחה פנימית עם יועציו, לפיהן בניגוד להצהרותיו הוא דווקא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו - ואף חשף כמה רחוק הוא מוכן ללכת במו"מ קואליציוני עתידי עם המפלגות החרדיות.



"בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה", אמר גנץ ליועציו בשיחה הסגורה, בהתייחס לאמירתו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע. "הדלת תהיה סגורה, לא נעולה. כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות. טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכנית. טוב, מה עכשיו?".

לפי ההקלטות, אם גנץ ינצח בבחירות, הוא מוכן למעשה לקבל את נתניהו כשותף בכיר בממשלה בראשותו. עוד עולה מההקלטות, כי לצורך החלפת נתניהו, גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים - ולשם כך הוא מוכן ללכת רחוק, בניגוד לעמדה המוצהרת של שותפו הבכיר ב"כחול לבן", יאיר לפיד. "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה!", אמר גנץ בהתייחסו לרה"מ ולאפשרות שיעביר חוק שימנע את העמדתו לדין. "עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני אשאר אדיש לסיפור הזה ולא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים?".

"בשנה הבאה קטסטרופה, כחלון לא רוצה להחליף את עצמו". צילום: פלאש 90


"אני שולח לכם (לחרדים) דף ריק, חתום למטה בני גנץ", אמר בנוסף. "שני שליש דף שלכם - תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש ואני אמלא בו מה שאני רוצה".
 
במהלך השיחה, נחשף גם מה חושב גנץ על שר האוצר משה כחלון, שאחריו חיזר בתחילת קמפיין הבחירות במטרה שיצטרף לרשימתו לכנסת. "אני יושב עם אנשי אוצר ועם אנשי תקציבים", אמר גנץ. "אני יודע מה קורה. בשנה הבאה הקטסטרופה. כחלון לא רוצה להחליף את עצמו. כחלון לא רוצה להחליף את שר האוצר שמחליף את כחלון!".

על תפקודן הכלכלי של נתניהו, אמר גנץ כי "המצג הזה שהוא (נתניהו) מתבסס על מצב מקרו נכון, אבל הגיע לקצה שלו כי ביבי לא ביצע את היתרונות שהוא עצמו יצר בראיה מקרו כלכלית. הוא לא לקח את הכסף שהוא הצליח לייצר עם כלכלת מקרו נבונה ושם את זה בתוך מנועי צמיחה מהסוג של חינוך ותשתיות של פיתוח הפריפריה, של חינוך נכון כמו שצריך, הוא לא פתר את בעיית החינוך כמו שצריך, ביבי השאיר פה מקום חרב!".