מקדים תרופה למכה: אמש נחשפה בחדשות 13 הקלטה שבה נשמע מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, אומר בשיחה סגורה כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו גם אחרי כתב החשדות החמור נגדו, בניגוד למה שהצהיר פומבית. בעקבות דברים אלה הודיעה מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי כי תכנס היום בצהריים מסיבת עיתונאים דחופה בהשתתפות גבאי, יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ וח"כ עמיר פרץ שבה הם צפויים לתקוף אותו בחריפות.
 
בניסיון למזער נזקים, מפרסמת הבוקר (שלישי) מפלגת כחול לבן הבהרה מטעם בני גנץ על ההקלטות שפורסמו אמש. "הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו במלואם פרטי כתבי האישום החמורים נגד נתניהו ובוודאי לפני שהתברר שקיבל 16 מיליון שקל בעסקה סיבובית על הצוללות ושיקר לציבור בנושאים ביטחוניים חמורים. אני אומר, לא בהקלטה אנונימית, אלא בגלוי ובקולי: לא אשב עם נתניהו בממשלה", אומר גנץ.

העיתונאי ספי עובדיה, שחשף אמש את ההקלטות, סתר את תגובתו של גנץ וציין כי דבריו נאמרו לאחר ההודעה על כתב אישום נגד נתניהו. "הדברים של גנץ בהקלטה נאמרו אחרי מסיבת העיתונאים שקיים בערב פרסום כתב החשדות נגד נתניהו ב-28.2. בהקלטה אף שומעים את יו״ר כחול לבן מסביר את המשפט שאמר ביחס לכך שלא ישב יחד עם נתניהו", כתב עובדיה בטוויטר.
 
בהקלטה שפורסמה אמש נשמע גנץ אומר, בניגוד להצהרותיו הפומביות, כי הוא דווקא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו - ואף חשף כמה רחוק הוא מוכן ללכת במו"מ קואליציוני עתידי עם המפלגות החרדיות.

"בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה", אמר גנץ ליועציו בשיחה הסגורה, בהתייחס לאמירתו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע. "הדלת תהיה סגורה, לא נעולה. כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות. טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכנית. טוב, מה עכשיו?".
לפי ההקלטות, אם גנץ ינצח בבחירות, הוא מוכן למעשה לקבל את נתניהו כשותף בכיר בממשלה בראשותו. עוד עולה מההקלטות, כי לצורך החלפת נתניהו, גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים - ולשם כך הוא מוכן ללכת רחוק, בניגוד לעמדה המוצהרת של שותפו הבכיר ב"כחול לבן", יאיר לפיד. "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה!", אמר גנץ בהתייחסו לרה"מ ולאפשרות שיעביר חוק שימנע את העמדתו לדין. "עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני אשאר אדיש לסיפור הזה ולא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים?"

ראשי מפלגת העבודה צפויים לתקוף היום את גנץ בחריפות לא רק בשל הזיגזג לגבי כניסה אפשרית שלו לממשלה אחת עם נתניהו אלא גם לאחר שהתברר כי בכחול לבן מבקשים "לשתות"מנדטים על חשבון השותפות בגוש מפלגת העבודה ומרצ. ראשי כחול לבן, ובהם יאיר לפיד, הסבירו בימים האחרונים את הצורך לקבל לפחות 5-6 מנדטים יותר מהליכוד כדי שנשיא המדינה יטיל על בני גנץ את הרכבת הממשלה. גורם במפלגה הסביר אתמול כי על כן יש חשיבות רבה יותר למספר המנדטים שתקבל "כחול לבן" מאשר מספר המנדטים של העבודה.
 
ביטוי לכך נתן מועמד מס. 27 "כחול לבן" אלון שוסטר שהתבטא בחוג בית של מפלגתו כי "הדרך הנכונה והאופטימלית ביותר לתת סיכוי למהפך היא להעביר מנדטים ממרצ ומהעבודה אלינו וכמה שיותר". "אם התהליך שעלול לקרות ילך ויתרחב ומרת והעבודה ימשיכו לקטון אני אומר לחברים שלי ] אתם כורתים את התקווה שלכם לשינוי. אנו נמצאים בסיטואציה שבה יש לרכז מאמץ במפלגה שלנו. אנו ידועים כמה זה קשה וסבוך להיות הגוש הגדול. אם הגוש הגדול לא יצביע לנו לכל הפחות אנחנו צריכים להיות בפער גדול מול הליכוד. צריכים לעשות במקביל כל מ אמץ לשכנע את אנשי הימין ההגון", אמר.
 
במפלגת העבודה לא אהבו, בלשון המעטה, את דבריו של שוסטר שנחשפו בערוץ 13. יו"ר המפלגה אבי גבאי אמר אמש באירוע של מפלגת העבודה: "כחול לבן התבלבלתם. הדרך להחליף את נתניהו היא להביא את הקולות של נתניהו. לא של המחנה שלנו. ככה לא מנצחים את נתניהו. ככה לא עושים שינוי. ככה מכניסים לכנסת אנשי ימין בקולות של המחנה שלנו".
 
"מי שחונה בכחול לבן – שלא יתפלא אם יגררו אותו לימין. מי שחונה בכחול לבן יקים את ממשלת נתניהו הבאה. מי שחונה בכחול לבן ימשיך את דרכו של נתניהו.הערב הוכח שוב שכחול לבן ישבו בממשלה של נתניהו. פורסמה הערב שיחה עם גנץ שאומר בעצמו שהוא לא פוסל לשבת בממשלה של נתניהו. אנחנו לא ניתן שיגנבו את קולות המחנה שלנו כדי להקים עוד ממשלה של נתניהו".
 
יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "דבריו הם מזעזעים, וחושפים את הכוונות הנואלות של כחול לבן, לא להביא מנדטים מהימין, אלא לחסל את המפלגות האידיאולוגיות לטובת מיזם זמני לא ברור".

"התכלית היחידה של יצור הכלאיים כחול לבן היא להחליף את שלטון נתניהו באמצעות העברת מצביעים מהימין למרכז. כל חבלה במפלגת העבודה ואף במרצ, היא נזק בל ישוער למפלגות הציוניות המאמינות בפתרון שתי המדינות, בכלכלה הוגנת, בחברה צודקת, ובשלטון החוק.  אני קוראת לכחול לבן לחדול מהניסיון הנואל להזיק למפלגת העבודה ולהתרכז במשימתם".