אמש נחשפה ב"חדשות 13" הקלטה שבה נשמע מועמד כחול לבן לראשות הממשלה, בני גנץ, אומר בשיחה סגורה כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלה עם בנימין נתניהו גם אחרי כתב החשדות החמור נגדו, בניגוד למה שהצהיר פומבית. ספי עובדיה, עיתונאי "חדשות 13", שחשף את ההקלטות התייחס היום (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM לטענה של גנץ כי הדברים בהקלטה נאמרו לפני שנחשפו פרטי כתב האישום נגד נתניהו וטען כי היא איננה אמת.
"אנחנו לא מתעמתים עם פוליטיקאים אלא שמים את העובדות על השולחן", אמר עובדיה, "ההודעה של גנץ היא איננה אמת. הדברים נאמרו לאחר אותה מסיבת העיתונאים שקיים ב-28 לפברואר, ליל פרסום כתב החשדות של היועץ המשפטי לממשלה".
האם למישהו בסביבה של גנץ יש אינטרס שדבר כזה ידלוף?

"שמעתי את התפיסה שאומרת שזה אולי יעשה טוב לגנץ כי הוא רוצה לנסות לגרד מנדטים מימין.  אנחנו רואים שהמנדטים שזלגו לגנץ הלכו דווקא שמאלה וחזרו למפלגת העבודה. בהקלטה הוא הבהיר שהוא לא נועל את הדלת ומשאיר אופציה לישיבה עם נתניהו בראשותו למרות שהצהיר באופן בפומבי את ההיפך". 
גנץ גם טען בהקלטה שאינו פוסל ישיבה עם החרדים. 
"יהיה גם מעניין לשמוע את התגובה של יאיר לפיד לדברים שאמר גנץ על ישיבה עם החרדים. גנץ מאוד רוצה לנצח ומבין שבלי חרדים כנראה שאין לו ממשלה. בתפיסה פוליטית קרה הוא אמר דברים נכונים".

 
הוא מאוד רוצה לנצח, אך לומר משהו אחד באופן פומבי ובחדרי חדרים לומר אחרת זה קצת מביך.
"נכון. נחשף פה תחכום פוליטי שרבים לא חשבו שיש לגנץ. הוא האיש ש'בא נקי' ובכל מערכת בחירות מאסה של מנדטים עוברת לחדש שאמור לייצג פוליטיקה חדשה, אך אני חושב שההקלטה הזו סדקה את הדימוי הזה".

בהקלטה שפורסמה אמש נשמע גנץ אומר, בניגוד להצהרותיו הפומביות, כי הוא דווקא לא פוסל ישיבה בממשלה עם נתניהו - ואף חשף כמה רחוק הוא מוכן ללכת במו"מ קואליציוני עתידי עם המפלגות החרדיות.
 
"בחרתי את צמד המילים 'בסיטואציה שנוצרה', בשביל לא עד הסוף לסגור את הדלת ולנעול אותה", אמר גנץ ליועציו בשיחה הסגורה, בהתייחס לאמירתו לאחר פרסום החלטת היועמ"ש מנדלבליט להעמיד את נתניהו לדין בכפוף לשימוע. "הדלת תהיה סגורה, לא נעולה. כמו שראינו, החיים דינמיים, הסיטואציה יכולה להשתנות. טראמפ יגיש תוכנית, אני אנצח, טראמפ יגיש תוכנית. טוב, מה עכשיו?".

לפי ההקלטות, אם גנץ ינצח בבחירות, הוא מוכן למעשה לקבל את נתניהו כשותף בכיר בממשלה בראשותו. עוד עולה מההקלטות, כי לצורך החלפת נתניהו, גנץ בונה בין היתר על שותפות משמעותית עם החרדים - ולשם כך הוא מוכן ללכת רחוק, בניגוד לעמדה המוצהרת של שותפו הבכיר ב"כחול לבן", יאיר לפיד. "על מה אנחנו מדברים? הוא (נתניהו) פשוט מכר את המדינה", אמר גנץ בהתייחסו לרה"מ ולאפשרות שיעביר חוק שימנע את העמדתו לדין. "עכשיו הוא יעשה חוק צרפתי, אז אני אשאר אדיש לסיפור הזה ולא אמכור את נשמתי ולא אעשה קואליציה עם החרדים?"