פחות משלושה שבועות לפני הבחירות לכנסת הבאה מתפרסם היום (חמישי) כי על רקע פרסום הפריצה לנייד של בני גנץ, נרשמה השבוע עלייה של 33% בחשיפה של פייק ניוז כלפיו, עם פוטנציאל חשיפה של מיליון ו-300 אלף משתמשים. כך עולה מדו"ח הפייק ניוז השבועי של ווקאטיב, חברת המדיה של היזם מתי כוכבי שחוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת העמוקה.

בין הידיעות השקריות המובילות שהופצו על גנץ: "נחשפו פרטים אישיים מביכים מהנייד של גנץ" ו"הפריצה לנייד של גנץ נעשתה ע"י חברה ישראלית והוזמנה ע"י בכיר ב'כחול לבן'". השבוע גם נרשמה עליה של כ-4% בכמות הפייק ניוז בשיח הכללי ברשת בהשוואה לשבוע שעבר, ואחוז הפייק ניוז בשיח הכללי עמד על כ-13%.
 
כמו כן, נרשמה כניסה מחודשת של איילת שקד לטבלת האנשים עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז, זאת על רקע החלטת בג"צ בדבר הרשימות לכנסת. שקד הואשמה ברפיסות מול בג"צ בשיח הבוטים והטרולים.
 

בנוסף, בוטים וטרולים רבים יצאו להגנתו של ישראל כץ לאחר פרסום הדו"ח על מצב התחבורה הציבורית בישראל, והיללו את מצב הרכבות והכבישים במדינה.
נרטיב נוסף שנמצא השבוע בשיח הבוטים והטרולים קורא למזרחים לא להצביע לאשכנזים.
 
ה"מוביל" בטבלת האנשים עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז הוא עדיין בני גנץ ולאחריו בנימין נתניהו ומשה כחלון. עוד נמצא בדו"ח כי בנימין נתניהו הוא הפוליטיקאי שהוזכר הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם 38,170 אזכורים ולאחריו בני גנץ עם 19,778 אזכורים ויאיר לפיד עם 7,014 אזכורים.