מצטרף לברכות: לקראת נסיעתו לכנס איפא"ק, התייחס הבוקר (שישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הגיע הזמן שארצות הברית תכיר ברמת הגולן כשטח ישראלי, אמר כי מדובר במהלך שיכניס את טראמפ לספרי ההיסטוריה.  "כנס איפא"ק הוא בהחלט מקום נכון להשיב את ישראל למקום הנכון, העל מפלגתי שתמיד היה לה ותמיד חשוב שייוותר לה", אמר גנץ לפני עלייתו למטוס והוסיף כי "זאת הזדמנות נהדרת לחזור ולפגוש בהנהגת יהדות ארה"ב, והזדמנות נהדרת להודות לנשיא טראמפ על הכרתו בריבונות הישראלית ברמת הגולן, הצהרה שמצטרפת להעברת השגרירות לירושלים, שני מהלכים שישמרו לו מקום בהיסטוריה כידיד אמת של מדינת ישראל". 



אל נסיעתו של גנץ לארצות הברית הצטרף גם חבר מפלגתו יועז הנדל, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הכרה ברמת הגולן זו ברכה. אי אפשר שלא להתרשם מהיחסים בין ירושלים לוושינגטון. לכן לא ברור לי למה נתניהו מתעקש לדחות את תוכנית טראמפ לאחר הבחירות. לא כדאי שנתווכח על זה לפני הבחירות? אידיאולוגיה: מה נתניהו מציע ומה אנחנו? ברור לחלוטין שזה בשליטה, אז מצטרף לדרישת בנט לפרסם עכשיו".



כזכור, טראמפ הודיע אתמול בלילה בציוץ בטוויטר כי ארצו צפויה לשנות את המדיניות שלה כלפי נושא נפיץ שעד כה אף נשיא לפניו לא העיז להכריע: "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית ברמת הגולן, שהיא קריטית מבחינה אסטרטגית וביטחונית עבור מדינת ישראל והאזור", כתב הנשיא האמריקאי בציוץ. 

בזמן האחרון ה היו שמועות כי טראמפ צפוי להכיר בריבונות הישראלית בגולן במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא. הציוץ של טראמפ היה החותמת הרשמית לכך שזה הכיוון שממשלו צועד בו. בישראל מיהרו לברך את טראמפ על החלטתו, ובראשם נתניהו שאמר: "בזמן שאיראן מנסה להתבסס בסוריה כדי להשמיד את ישראל, הנשיא טראמפ מכיר באופן אמיץ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לך הנשיא טראמפ!". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב: "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. 38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית".