חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה השתתפה היום (שבת) באירוע שבתרבות שנערך בעיר חדרה, והאשימה את נשיא ארצות הברית בניסיון התערבות בבחירות לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הצהרת טראמפ היא בעיקר סמלית, אך היא מבורכת ומשקפת את הקונצנזוס הישראלי לגבי מעמדה של רמת הגולן", אמרה חברת הכנסת, אך הוסיפה כי "חבל שהדבר מתרחש דווקא שעה שארה"ב מוותרת על נוכחותה בזירה הסורית ומשאירה אותה בשליטה מוחלטת של רוסיה, הנמצאת בקשר הדוק ובנוכחות ביטחונית ענפה עם משטר אסד ועם הכוחות האיראניים בסוריה".

"אין ספק שטראמפ מוסר את ההצהרה כדי להעניק בונוס לנתניהו במערכת הבחירות", המשיכה יחימוביץ', "לא נותר אלא לקוות שהמעורבות האמריקנית תבוא לידי בטוי גם בהובלת מהלך מדיני כולל במזרח התיכון, שיעניק לנו אופק של תקווה. ארה"ב, תחת כל ממשל, דמוקרטי או רפובליקני, היא החזקה והחשובה שבידידותנו והתלות שלנו בה היא אסטרטגית ומכרעת", אמרה.

עוד התייחסה חברת הכנסת לגילויים האחרונים בפרשת הצוללות ואמרה כי "אין מנוס מחקירה נגד נתניהו, החומרים המצטברים בפרשייה זו מלחכים כבר את שולי גלימתו של נתניהו עצמו, ומעלים אותה באש. אני לא רוצה להאמין שראש הממשלה סחר בביטחון המדינה כדי לשמן את חשבון הבנק שלו ואת חשבונות מקורביו, אבל מפת ההקשרים הנפרסת היא מדאיגה ביותר." לשאלת המראיין סירבה יחימוביץ' להשתמש במילה בגידה בנוגע לפרשה תוך שהיא אומרת כי יש שימוש אינפלציוני מזיק במילה קשה וחמורה זו, אך הוסיפה כי "ברור שנתניהו מושחת".

גם טל רוסו, המשוריין של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, התבטא ותקף את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט: "אני מכיר את נפתלי בנט, הוא היה חייל שלי כשהקמתי את שלדג, הבאתי אותו מסיירת מטכ"ל. קצין נחמד, טוב, אבל לא כל מי שצורח הוא גם צודק. יש אמירות חלולות של אנשים שלא יושבים בכיסא של האחריות והם לא מבינים זאת".

טל רוסו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
 
בהתייחסו לפרשיות השחיתות של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מספר 2 במפלגת העבודה כי: "השלטון מושחת וכמובן מי שעומד בראשו. יכול להיות שהוא ייצא זכאי. אם זה מריח מסריח, אז כנראה שזה מסריח. הוא חייב ללכת הביתה. שלטון משחית ממקום של שרידות אישית ופוליטית".

שרת השיכון והבינוי, ד"ר יפעת שאשא ביטון מכולנו השתתפה גם היא באירוע שבתרבות, שנערך בקיבוץ גינוסר, וקראה שלא להפקיר את הנושא הכלכלי במערכת הבחירות. "לגביי זה שאבי ניסנקורן, לא נכח באירוע הצגת התוכנית הכלכלית של כחול לבן. זה לא משנה אם גם הם הבינו שהוא לא מתאים להיות שר אוצר או שהם פשוט שכחו אותו בבית, מה שמעניין הוא זה שלציבור תהיה נציגות כלכלית חברתית אחראית בכנסת.

יש רק מפלגה שעמדה במבחן הציבור בתחומים הללו- מפלגת כולנו. אנחנו לא מפלגת גנרלים, אנחנו המפלגה הכלכלית החברתית היחידה שנלחמת ביוקר המחייה", אמרה ביטון. כשנשאלה השרה על מצב המפלגה בסקרים, שבהם היא מתנדנדת סביב אחוז החסימה היא ענתה כי "אסור שהנושא החברתי כלכלי ישכח במערכת הבחירות הנוכחית, והפוקוס בקלפי יהיה על המלחמה בין נתניהו לגנץ. אם זה יקרה, הכיס של האזרחים יקבל מכה אנושה. אלה בחירות על עתיד המשפחה הישראלית. על מעמד הביניים".

"כל מה שאמר רם בן ברק - אמת, אבל אנחנו לא משחקים בכללים האלה". יעלון. צילום: אבשלום ששוני


יו״ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, השתתפה באירוע דומה בקריית ביאליק, והאשימה את מפלגת "כחול לבן", בפגיעה בגוש השמאל: "נראה לפעמים שמרצ מחוייבת לממשלה בראשות גנץ יותר ממפלגת כחול לבן שעסוקה בהגדלת המנדטים של עצמה ולעזאזל הגוש. בשביל ממשלת מרכז-שמאל חייבים שמאל, אחרת קולות של כחול לבן ימצאו את עצמם נותנים על מגש של כסף עוד קדנציה לממשלת ימין והפעם גם עם כהניסטים".

שר הביטחון לשעבר, חה"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), קרא לשקם את רצועת עזה בתמורה לפירוקה המוחלט מנשק, ולחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים ברצועה. "ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את תושבי שדרות ועוטף עזה ואת תושבי הצפון. בעזה נמשכו גם אתמול המהומות על הגדר ובמקום להכריע, ממשיכים לשלם פרוטקשן לחמאס. בצפון הוקפאה תוכנית המיגון של הישובים. הפתרון לעזה - שיקום כלכלי נרחב, תמורת פירוז מוחלט מנשק ובמקביל סיכול ממוקד של ראשי הטרור", אמר.

מועמד מספר 3 ברשימת כחול לבן, משה בוגי יעלון, אמר בשבתרבות בקריית ביאליק: "שאלו אותי אם אני אומר שביבי בוגד, ואמרתי שפרשת הצוללות עלולה להתפרש עד כדי בגידה. מה הוא קופץ? יש פה שחיתות עמוקה, זו הפרשה הכי חמורה בתולדות המדינה".
 
באשר לדבריו של רם בן ברק על נתניהו, אמר יעלון כי "כל מה שאמר רם בן ברק - אמת, אבל אנחנו לא משחקים בכללים האלה. לכן אמרנו לו 'אל תדבר בשפה הזאת, אנחנו לא יורדים למקומות האלה'".