ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לראיון בהפתעה באולפן של חדשות 12, בו התייחס בין היתר לאישור שנתן לגרמניה למכור צוללת מתקדמת למצרים. חברי הנהגת מפלגת כחול לבן, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחסו הבוקר (ראשון) לדברי רה"מ, תקפו אותו בחריפות וטענו כי פגע בביטחון המדינה.



בראיון לגל"צ, אמר יעלון כי הוא נדהם מהראיון שהעניק נתניהו לחברת החדשות וטען כי הוא "שידר פאניקה, וממשיך להסתבך בשקריו". עוד הוסיף: "רה"מ הכחיש בפני שהוא אישר את קניית הצוללת ע"י המצרים. פעם ראשונה שהוא אישר את זה, היה אתמול בראיון. איזה דבר זה להסתיר משר הביטחון?! זה לא סוד לשמור משר הביטחון והרמטכ"ל, הם חייבים להיערך לאפשרות להתמודד עם זה".

"פרשת 3000 היא פרשת השחיתות החמורה ביותר שהייתה במדינת ישראל. זה שהם בכל מקרה היו קונים את הצוללות זה קשקוש. כשאנחנו חותמים חוזה עם ממשלת גרמניה שמוכרת לנו צוללות אנחנו מציבים תנאים שלא יימכרו כלים אחרים למדינה שכנה כמו מצרים".

על דבריו בשבוע שעבר כי הפרשה יכולה להגיע גם לבגידה, ציין יעלון: "אני נשאלתי בפרשה הזו בכלל לגבי בגידה אמרתי שהיא עלולה להידרדר עד כדי בגידה. שוב הוא מציג את עצמו כקורבן. שיתבע אותי תביעת דיבה. כל פרשה 3000 טובלת בשחיתות עמוקה. אנחנו מדברים פה על ראש ממשלה מושחת שמשעבד את מדינת ישראל לצרכים של עצמו". 
"אני לא שוקל פה שום שיקול טקטי. אנחנו חבורה רצינית שאכפת לה מהמדינה ורואה לאן נתניהו מוביל אותה. למה מסירים את מדיניות העמימות בסוריה אם לא משיקולים פוליטיים. לגבי דברי הנשיא טראמפ על ההכרה האמריקאית ברמת הגולן, אמר: "מי שהתחיל את הקמפיין של ההכרה ברמת הגולן היה בכלל צביקה האוזר, יאיר לפיד הצטרף אליו. גם אני הוצאתי מאמר עם עמוס ידלין על זה עוד לפני שנתניהו החל להתעסק בזה".
גבי אשכנזי הגיב גם הוא בכאן ב' על דברי ראש הממשלה ותקף: "אני לא מצליח להבין איך נתניהו לא משתף את הרמטכ"ל, שר הביטחון ומפקד חיל הים במכירת הצוללת למצרים. יש לו חובת היוועצות עם הדרג המקצועי. רה"מ לא מחליט בנושאים אסטרטגיים כאלה של אישור להעברת נשק למדינות שכנות לבד. זה מביך לגלות אחרי שהכחיש שהיה מעורב. נשיא המדינה הגיע כבר לקנצלרית מרקל. זה היה מאוד פשוט להגיד 'כן אישרתי'. אני אומר חד משמעית - צוללות זה קודש הקודשים של ישראל. עולה מהדבר הזה ריח מאוד רע. יש נגדו גם כתב חשדות בגין שוחד והפרת אמונים". 

אשכנזי טען כי נתניהו עסק בצוללות בזמן שהוא מחזיק במניות והיה בניגוד עניינים. "לא מקבל את ההסבר של נתניהו על הצוללות. האישור לגבי הצוללת השישית ניתן בזמן שנתניהו החזיק את המניות. נכון שהמו"מ עם הגרמנים נחתם שנה וחצי אחרי זה, אבל נתניהו עסק בצוללות בזמן שהוא מחזיק את המניות".

עוד ציין אשכנזי כי "כך נתניהו מתנהל גם בנוגע לטלפון של גנץ. מה ראש הממשלה יודע שיש בטלפון של בני גנץ שאנחנו לא יודעים? אם היה משהו בטלפון של בני משהו שהוא יכול להיסחט בגללו, אז הוא לא היה עומד בראשות כחול לבן.
על הכרזת טראמפ בנוגע להכרה ברמת הגולן: "מקווים שכל העולם יצטרף אליה. אני ביום כזה חושב בעיקר על החיילים שבזכותם אנחנו שם. בגללם אנחנו ברמת הגולן. וכמובן בגלל המתיישבים. ולהם אני מצדיע".

כזכור, נתניהו נשאל אמש על המניות שרכש בעת שהיה יו"ר האופוזיציה ומכר כשהיה כבר ראש ממשלה והסביר כי אין לכך כל קשר לפרשת הצוללות (תיק 3000). "לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא של אלקטרודות שמייצרות את הפלדה כשהייתי חבר בממשלה", אמר. "כחבר כנסת, זה משול להחזקה של אדם פרטי. אני קניתי את זה ב־2007 בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. ביקשתי אישור וקיבלתי. לא הייתי אמור להחזיק אותן בנאמנות עיוורת".

 
"אני רוצה לפוצץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שלא קשורה לצוללות, חברה שיש לה יתרון טכנולוגי בתחום מסוים. דיווחתי על זה לשלטונות המס, מכרתי את זה בשנת 2010, אחרי שדיווחתי כשנכנסתי לראשות הממשלה בפני מבקר המדינה. אמרתי שיש לי את המניות האלה, אני רוצה להמשיך להחזיק בהן, ואמרו לי שאפשר להחזיק בהן כי אני לא שותף עסקי. כשמכרתי אותן, דיווחתי על זה ושילמתי מס".
 
בהמשך נשאל נתניהו על אישור מכירת הצוללות למצרים בלי ליידע את ראשי מערכת הביטחון. "זו עלילת הדם הכי נוראית", טען. "הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן דבר שהוא אחד מהסודות של מדינת ישראל. הדבר הזה נבדק על ידי היועץ המשפטי לממשלה. אם היה שם משהו, הוא כבר היה צף ויוצא החוצה, כי הרי לא חסים עלי. זה סוד מודר, שרק היועץ המשפטי לממשלה והצוות שלו יודעים, וגורמים כמו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור".
כאן הדהים נתניהו את שומעיו ואמר: "שר הביטחון לא חייב לדעת על הצוללות. במשטרה אומרים שמה שהוא אמר להם שונה ממה שהוא אומר בחוץ. מצרים הייתה קונה את הצוללות בכל מקרה. במדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה וקומץ אנשים יודעים. מה שקורה כאן זה דבר נורא – גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סודות מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם עושים דבר שלא ייעשה. אני לא יכול לחשוף את הדברים האלה. מי שצריך לדעת יודע.
 
נתניהו נשאל אם יקדם חוק שימנע את העמדתו לדין, אם ירכיב את הממשלה הבאה, והשיב: "לא. לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה".
נתניהו התייחס לציטוטים הגזעניים המיוחסים לו בנושא חיילי גולני (ראה ידיעה נפרדת): "לא אמרתי את זה, זו עלילה איומה, זה קשקוש מוחלט. אני מעריץ אותם". "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות כזו והתנצלתי עליה. הורדתי את זה מיד", אמר בהתייחסותו לסרטון הליכוד TV, שבו נראה אלירז שדה כשהוא מראיין אדם המחקה ולועג לפרשן החדשות אמנון אברמוביץ'".